نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون زنان خانه ملت با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در روستا ها، گفت: باید از منابع پایان ناپذیر روستایی برای افزایش صادرات غیر نفتی استفاده کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ساعی در نشست مشترک کمیته راهبردی و کارگروه توسعه روستایی و عشایری استان با محوریت اقتصاد مقاومتی افزود: مهاجرت روستاییان به شهرها موجب حاشیه نشینی در اکثر کلانشهرهای کشور شده است.

وی با بیان اینکه تبریز از لحاظ حاشیه نشینی دومین کلانشهر کشور است، ادامه داد: علت اصلی این امر بیکاری قشر جوان و تحصیل کرده روستایی است.

ساعی اظهار کرد: نتوانسته ایم زیرساخت های لازم در روستاها را تامین کنیم و این موضوع دلیل دیگر افزایش مهاجرت به شهرهاست.

وی گفت: ظرفیت های زیادی در حوزه کشاورزی و صنایع دستی در استان وجود دارد که می توان با برنامه ریزی درست از آنها بهره مند شد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: توسعه روستایی به معنی بزرگ شدن روستاها نیست بلکه شناسایی ظرفیت ها، بازسازی فکری، فرهگی و تکنولوژی روستایی است.

وی ادامه داد: قشر تحصیل کرده جوان روستایی ظرفیت بسیار خوبی برای کارآفرینی و توسعه روستاهاست.

ساعی اظهار کرد: بعد از برجام فضای خوبی در صنعت توریسم ایجاد شده که باید تلاش کنیم با ایجاد زیرساخت ها بتوانیم این صنعت را توسعه و رونق دهیم.


انتهای پیام/ش

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار