نماینده مردم سراب در مجلس گفت: هماهنگی‌های لازم با وزارت خارجه به عمل آمده است تا محصولات کشاورزی به کشورهای همسایه به‌ویژه آسیای میانه، روسیه و اوکراین صادر شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛داودی گفت: وجود دفاتر بازاریابی محصولات کشاورزی اتاق بازرگانی در کشورهای همجوار ضرورت دارد که در فصول مختلف با ارزیابی در بازار هدف در آن کشورها نسبت به صادرات محصولات کشاورزی اهتمام کرده و این فرایند را تسهیل کنند.

داودی ادامه داد: هماهنگی‌های لازم با وزارت خارجه و شخص آقای دکتر ظریف که انصافاً فعالیت زیادی در ارتباطات بین‌الملل بویژه در تعاملات اقتصادی و تجاری دارند به عمل آمده است تا محصولات کشاورزی به کشورهای همسایه بویژه آسیای میانه، روسیه و اوکراین صادر شود.

نماینده مردم شهرستان سراب در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در کشورهای پیشرفته یارانه‌ای برای تولید محصولات استاندارد پرداخت می‌شود که نتایج درخشانی در صادرات دارد، بنابراین در کشور ما هم از نیازهای اساسی است تا تولیدات ما نیز استاندارد، کیفی و رقابت‌پذیر باشند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی نیز گفت: بخش کشاورزی در عملیات سه گانه کاشت، داشت و برداشت از نظر فنی و مکانیزاسیون هیچ مشکلی ندارد.

کریم مهری در دیدار با دکتر یوسف داودی نماینده مردم شهرستان سراب در مجلس شورای اسلامی، ضمن بیان این مطلب افزود: امروز بخش کشاورزی در عملیات سه گانه کاشت، داشت و برداشت از نظر فنی و مکانیزاسیون هیچ مشکلی ندارد، مشکل اصلی بعد از برداشت محصول است.

وی ادامه داد: از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی استان درخواست می کنیم تا در بخش فرآوری و صنایع تبدیلی به ویژه صادرات محصولات کشاورزی بخش را مساعدت کنند.

مهری اظهار کرد: با صادرات محصولات کشاورزی مازاد بر نیاز کشور ضمن برخورداری از ارزآوری، شاهد پایداری اشتغال و تولید در کشور خواهیم بود.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار