16هزار واحد تولیدی و صنعتی نیمه فعال و راکد کشور به چرخه تولید بازگشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ وزیر صنعت، معدن، تجارت امروز در آیین گشایش اجلاس مدیران ارشد این وزارتخانه در رشت گفت: این کار از ابتدای امسال تاکنون انجام شد.

محمدرضا نعمت زاده افزود: برای احیای واحدهای صنعتی و تولیدی نیمه فعال و راکد با تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، 11 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد.

وی خاطرنشان کرد: با ادامه این روند  پیش بینی می شود تا پایان امسال 4 هزار واحد صنعتی و تولیدی نیمه فعال و راکد  دیگر با پرداخت تسهیلات حمایت از تولید احیا شود.

وزیر صنعت، معدن، تجارت با اشاره به کاهش نرخ تسهیلات بانکی به 11 درصد برای تولید کنندگان گفت: صندوق توسعه ملی با هدف پرداخت تسهیلات به صادر کنندگان، 2 هزار میلیارد تومان نزد بانک های عامل  سپرده گذاری کرده است که صادر کنندگان می توانند از این محل اعتباری، به عنوان سرمایه در گردش برای تولید و صادرات استفاده کنند.

محمدرضا نعمت زاده گفت: تاکنون 300 میلیارد تومان از این محل به صادر کنندگان پرداخت شده است.

وی همچنین از ادامه روند تولید پراید و پژو خبر داد و افزود: با اجرای برنامه بلند مدت 10 ساله تولید خودروهای جدید در شرکت های داخلی در دستور کار قرار دارد اما تا دست یابی کامل به این اهداف تولید پراید و پژو همچنان ادامه خواهد داشت.

وزیر صنعت معدن، تجارت با اشاره به اینکه امسال تولید خودرو در کشور نسبت به پارسال 30 درصد بیشتر است تصریح کرد: هدف گذاری این وزارتخانه تولید 3 میلیون خودرو در سال است.

محمدرضا نعمت زاده افزود: افزایش کیفیت و ایمنی خودروها، تولید خودروهایی بار مصرف سوخت یورو 5 و یورو 6، تولید موتورهای سی – ان – جی برای اتوبوس های شهری و تقویت صنایع تولید لوازم یدکی خودرو با همکاری طراحان و مهندسان داخلی با  کشورهای آلمان و اتریش از دیگر برنامه های وزارت صنعت ، معدن و تجارت است.

استاندار گیلان هم در مراسم افتتاح اجلاس مدیران ارشد وزارت صنعت، معدن، تجارت با اشاره به موقعیت اقتصادی مناسب این استان به دلیل داشتن مرز مشترک با  کشورهای حاشیه دریای خزر تصریح کرد: ظرفیت جابجایی کالا در بنادر گیلان 10 تا 11 میلیون تن است که این رقم تا 4 سال آینده به 35 میلیون تن می رسد.

محمدعلی نجفی وجود 33 شهرک و ناحیه صنعتی را از مزیت های سرمایه گذاری در گیلان عنوان کرد و افزود: بر اساس آمار مرکز ملی آمار ایران، گیلان در 4 سال گذشته رتبه برتر کشور را در بهبود فضای کسب و کار به خود اختصاص داد.

 وی همچنین کاهش نرخ بیکاری گیلان از 18درصد به 11 درصد را نشان دهنده توانمندی این استان در رونق صنایع دانست.

کاظم دلخوش، نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی نیز به نمایندگی از دیگر نمایندگان گیلان در خانه ملت به مشکلات صنایع گیلان که زیر سایه کشاورزی، کمتر به آن توجه شده است اشاره و گفت: به نظر می رسد آمارهای منتشر شده در زمینه اشتغال چندان با واقعیت مطابقت ندارد چرا که بیشترین مراجعات مردمی به نمایندگان در خصوص بیکاری است.

اجلاس 2 روزه مدیران ارشد وزارت صنعت، معدن، تجارت در 5 کارگروه تخصصی در زمینه های اقتصاد مقاومتی، معدن و تجارت، اصناف، تحقیق و توسعه و همچنین تامین منابع مالی تا فردا ادامه دارد.


انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.