مدیر جهاد کشاورزی پلدشت از تولید 102 هزار تن محصولات زراعی در سال زراعی 95-94 در این شهرستان خبر داد.

به گزارش   گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ،علی اصغر زاده با اشاره به تولید محصولات زراعی در پلدشت، اظهار کرد: امسال بیش از 102 هزار و 450 تن محصولات زراعی در این شهرستان تولید شده است.

وی با بیان اینکه سطح زیر کشت محصولات زراعی در سال زراعی 95-94در پلدشت 17 هزار و 950 هکتار بود، تصریح کرد: این محصولات شامل غلات، دانه‌های روغنی، علوفه، ذرت، چغندر قند، هندوانه و ... است.

مدیر جهاد کشاورزی پلدشت با اشاره به افزایش محصولات زراعی، اذعان کرد: تولید محصولات زراعی در این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 23 درصد افزایش داشته است.

این مسئول اعلام کرد: افزایش سطح زیر کشت اراضی دشت یارآغلی، رعایت الگوی کشت و به کار گیری سیستم‌های نوین آبیاری تحت فشار، استفاده از بذر گواهی شده، مصرف بهینه تغذیه گیاهی و پراکنش به موقع بارندگی از عوامل افزایش رشد تولیدات محصولات زراعی در این شهرستان است.

اصغرزاده با بیان اینکه به تبع سیاست‌های سازمان بر مبنای اهمیت دادن به تولید محصولات استراتژیک از جمله دانه‌های روغنی با محوریت کلزا گام برداشته می‌شود، افزود: امسال با توجه به تلاش مستمر سطح زیر کشت این محصول نسبت به سال گذشته هشت و نیم برابر افزایش یافته است.

وی با اشاره به سطح زیر کشت کلزا در پلدشت، خاطرنشان کرد: امسال یک‌هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر کشت این محصول رفته است .

مدیر جهاد کشاورزی پلدشت اظهار کرد: برابر برنامه‌ریزی‌ صورت گرفته در مرحله داشت، امیدواریم میانگین تولید این محصول در سال جاری حداقل به سه تن در هکتار افزایش یابد و بیش از 4 هزار و 500 تن دانه روغن کلزا در این شهرستان تولید شود.

این مسئول با اشاره به پروژه‌های در دست اجرا در شهرستان پلدشت به لحاظ ظرفیت‌های آبی و خاکی، اذعان کرد: این پروژه‌ها در سطح 20 هزار هکتار از اراضی جهت اجرای آبیاری تحت فشار با صرف اعتباری در حدود دو هزار میلیارد ریال در حال اجرا است.

اصغرزاده با بیان اینکه این اراضی شامل نسق مردم و اراضی ملی است، اعلام کرد: مدت اجرای این پروژه‌ها برابر قراردادهای منعقد شده حداکثر 2 سال است.

وی افزود: با به بهره‌برداری رسیدن این پروژه‌ها تولیدات محصولات زراعی در پلدشت به بیش از 500 هزار تن افزایش خواهد یافت.

مدیر جهاد کشاورزی پلدشت با بیان اینکه با اتمام این پروژه‌ها برای بیش از 4هزار و 500 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد خواهد شد، یادآور شد: مجموع اعتبارات این پروژه‌ها از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی ساماندهی رودخانه‌های مرزی تامین شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.