آموزش و پرورش و صدا وسیما نقش بسزایی در فرهنگ سازی مطالعه دارند و کتابخوانی در جامعه باید به فرهنگ تبدیل شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بیرجند ؛سرپرست فرمانداری خوسف صبح امروز در دیدار با اعضای انجمن کتابخانه های عمومی و کتابداران شهرستان خوسف گفت: متأسفانه در دنیای امروز فرهنگ کتابخوانی افت داشته و ما با کاهش سطح مطالعه در جامعه مواجه هستیم.

مهندس علیرضا فاطمی با اشاره به نقش آموزش و پرورش و صدا و سیما در فرهنگ سازی مطالعه افزود:کتابخوانی در جامعه باید به فرهنگ تبدیل شود و این مهم جز با همکاری و عزم همه نهادهای اجتماعی میسر نمی شود.

وی گفت:فرهنگ سازی مطالعه باید از سنین کودکی آغاز شود زیرا در سنین جوانی و میانسالی تحقق این امر بسیار سخت خواهد بود.

مسئول اداره کتابخانه های عمومی شهرستان خوسف نیز در این دیدار گفت:با توجه به مشکلات اقتصادی، با کمبود واریز 0/5 درصد سرانه کتابخانه های عمومی از سوی شهرداری مواجه هستیم و امیدواریم این موضوع مرتفع شود.

علی علیدوست در تشریح برنامه های این هفته افزود:افتتاح نمایشگاه کتاب و عکس در شهر خوسف-مسابقه کتابخوانی نیمه پنهان آمریکا و مسابقه نقاشی اربعین،نشست کتابخوان و قصه گویی از جمله برنامه هایی هستند که در سطح شهرستان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به حصارکشی کتابخانه روستای معدن و افزایش 100 متری زیربنای کتابخانه دکتر شکوهی خوسف تا پایان امسالگفت:تلاش می کنیم که در روستاهای سیوجان و معصوم آباد نیز کتابخانه دایر کنیم و این امر همکاری دستگاه های ذیربط را می طلبد.

در پایان این دیدار نمایشگاه کتاب و عکس دفاع مقدس با حضور سرپرست فرمانداری و مسئولان ادارات شهرستان در مسجد علی بن ابی طالب خوسف افتتاح شد.

گفتنی است شهرستان خوسف دارای 3 کتابخانه است که یکی در شهر خوسف و 2کتابخانه دیگر در روستاهای گل و معدن قلعه زری فعالیت می کنند.

در این کتابخانه ها 17000عنوان و22500 نسخه کتاب و 120 عنوان نشریه وجود دارد.

انتهای پیام/غ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.