مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد از افزایش 65 درصدی برداشت محصول سویا از مزارع شهرستان پارس آباد خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ علی اکبر حسنیان افزود: این محصول نسبت به سال گذشته 65 درصد افزایش داشته است و پیش‌بینی می‌شود با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی، برداشت سویا در منطقه پارس‌آباد تا اواخر آبان ماه ادامه داشته باشد.

وی افزود: امسال در سطح 10 هزار و 370 هکتار از زمین‌های زراعی این شهرستان امسال دانه روغنی سویا کشت کردند و پیش‌بینی می‌شود نزدیک به 28 هزار تن محصول دانه روغنی سویا برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد عنوان کرد: متوسط عملکرد محصول سویا در منطقه در سال جاری 2 هزار و 700 کیلوگرم در هکتار است و از مزایا و ارزش بالای غذایی دانه روغنی سویا می‌توان به دو برابر بودن پروتئین در دانه سویا نسبت به سایر دانه‌های روغنی اشاره کرد و درصد روغن آن نیز از سایر محصولات روغنی رایج کمتر است.

حسنیان با بیان اینکه عملیات برداشت سویا به دلیل شرایط جوی نامساعد غیرممکن بود اکنون با مساعد بودن شرایط آب و هوایی برداشت آن آغاز شده و مراکز خرید شرکت‌هایگوهردانه، شرکت مهرآفتاب وطن، نگین دانه مغان و برادران نصیری از مورخه 16 آبان ماه فعال بوده و با حداکثر رطوبت 20 درصد با قیمت تضمینی 22 هزار و 655 ریال عملیات خرید تضمینی دانه سویا را انجام می‌دهند.

وی افزود: وجود پروتئین زیاد در سویا باعث شده تا کنجاله روغن کشیده آن نیز برای تغذیه انسان بسیار مفید باشد روغن استخراج شده از دانه‌های سویا یکی از مهم‌ترین انواع روغن‌ها محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.