معاون وزیر جهادکشاورزی گفت: امسال بیش از 120 میلیون تن مواد غذایی در کشور تولید خواهد شد که از لحاظ کمیت به خودکفایی نزدیک است ولی از لحاظ کیفیت ما را راضی نمی‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛زند در مراسم کلنگ‌زنی طرح تحقیقاتی، آموزشی اصلاح نژاد بوقلمون بومی کشور در بناب با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری و تزریق علم و تکنولوژی تنها راه نجات کشاورزی کشور است، گفت: در این زمینه طرح‌های بزرگ دانش‌بنیان کشاورزی در حال اجراست که استان آذربایجان‌شرقی پیشرو سایر استان‌های کشور است.

وی افزود: در قالب شرکت‌های دانش بنیان، اراضی کشاورزی کشور به بیش از 10 هزار پهنه تقسیم شده است.

زند گفت: سهم آذربایجان‌شرقی از این تعداد 500 پهنه و 500 متخصص است که در زمینه افزایش تولید و بهبود کیفیت و کمیت محصولات غذایی تلاش می‌کنند.

وی کاهش فقر، افزایش تولید، بهبود کیفیت و کمیت مواد غذایی را از اهداف اصلی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور همچنین بر کمک به محیط زیست پایدار در کشاورزی تأکید کرد و افزود: کشاورزی بدون توجه به محیط زیست معنایی ندارد و باید برای حفظ آب، خاک و ذخایر برنامه داشته باشیم.

این مقام وزارتی یادآوری کرد: مصرف کود در ایران نصف متوسط دنیا است و سازمان تحقیقات کشاورزی در تلاش است مواد غذایی سالم و اطمینان بخش را در بخش کشاورزی تولید و در اختیار مردم قرار دهد.

زند از تولید 5 هزار و 500 برند فرمول جدید کود شیمیایی در مراکز تحقیقاتی این سازمان خبر داد و گفت: امسال بیش از یک هزار برند تقلبی کود در کشور شناسایی و لغو گواهی شده‌اند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.