استاندار سمنان گفت: بر اساس آخرین آمار میزان بیکاری در استان سمنان 8.4 درصد است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، استاندار سمنان گفت : استان سمنان دارای ظرفیت‌های مناسبی در بخش صنایع‌دستی است و می‌توان از این پتانسیل برای رفع بیکاری در استان بهره برد.
محمدرضا خباز بر ضرورت ایجاد نمایشگاه صنایع‌دستی در همه شهرستان‌های استان سمنان تأکید کرد و افزود: باید زمینه و بستر مناسب برای ارائه این تولیدات هنری در استان فراهم شود.
وی با اشاره به وجود ظرفیت‌های استان سمنان در بخش صنایع‌دستی اعلام کرد: در صورت ایجاد بستر و همچنین بازار مناسب برای این هنر می‌تواند به حل بخشی از مشکل اشتغال در استان کمک کند.
خباز به میزان بیکاری استان سمنان تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار میزان بیکاری در استان سمنان 8.4 درصد است.
استاندار سمنان افزود: اما نیاز به اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی مانند سایر نقاط کشور دغدغه مردم و به‌ویژه جوانان است و باید برای این مهم تمهیدات لازم را اندیشید.
خباز اظهار داشت: جوانان و فارغ‌التحصیلان بعد از فارغ‌التحصیلی نباید به این فکر کنند که حتماً شغل دولتی داشته باشند زیرا اشتغال دولتی پاسخگوی همه فارغ‌التحصیلان نیست.
وی با بیان اینکه عمده اعتبارات دولتی صرف هزینه‌های جاری می‌شود خاطرنشان کرد: بیش از 85 درصد از اعتبارات دولتی صرف هزینه‌های جاری می‌شود و مابقی اعتبارات برای پروژه‌های عمرانی و ایجاد اشتغال صرف می‌شود.
انتهای پیام/ م

برچسب ها: آمار ، پایین ، بیکاری ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.