سمینار آموزش مفاهیم علمی محور مدیریت و رهبری در نسل اعتبار بخشی بیمارستانی در محل سالن همایش بانک صادرات ارومیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ارتش در این سمینار اظهار داشت: بنا به دیدگاههای مختلف٬ استاندارد و اعتبار بخشی هم میتواند به عنوان فرصت و هم به عنوان تهدید برای بیمارستانها محسوب شود.
نادر مرکزی مقدم به برخی از مشکلات بیمارستانها از جمله کمبود منابع مالی و منابع انسانی اشاره کرد و گفت: چنانچه مشکل مالی و انسانی یک بیمارستان تامین باشد اما تعامل و ارتباط سازمانی آن بیمارستان دچار اشکال باشد نتایج مطلوبی به دست نخواهد آمد.
وی با تاکید بر اینکه نظام مدیریتی بیمارستانهای کشور نیاز به اصلاح دارد افزود: بر اساس آمار به دست آمده ۴ تا۱۵ درصد از درآمدهای بیمارستانها به سبب خسورات پنهان هدر می رود بایستی استراتژی بر این مبنا باشد که ضمن افزایش درآمدها خسورات پنهان نیز کاهش یابد.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ارتش، بیمارستان را پیچیده ترین نهاد اجتماعی خواند و خاطر نشان کرد: ۳۶۵ روز سال به صورت شبانه روزی از سوی بیمارستان خدمات ارائه می شود و با توجه به اینکه این نهاد با جان انسانها سر و کار دارد باید مجموعه ای از اهداف متوازن برای آن تدوین شود.
مرکزی مقدم گفت: مدیریت و رهبری مهمترین رکن موفقیت یک بیمارستان است اما هر رهبری برای دست یابی به نتایج مطلوب نیازمند ترسیم نقشه و تدوین برنامه ای مکتوب است چرا که مستندات قابل تکرار و اصلاح هستند.
وی بیان کرد: توجه به نیروی انسانی٬ حفاظت از تجهیزات بیمارستان و سنجش اطلاعات و شاخص های صحیح از نیازهای یک بیمارستان برای دست یابی به موفقیت است..
مدیر نظارت و اعتبار بخش و صدور پروانه در آذربایجان غربی اظهار داشت: اعتبار بخشی بیمارستانی مقوله ای است که از سال ۹۱ مورد توجه واقع شده است که با اجرای آن تغییرات بارزی در نسل نوین انجام شده است.
امید رضایی گفت: بر این اساس سلسله آموزشهایی ارائه می شود و معاونت درمان به عنوان بخش یاری رسان خدمات ارزنده ای را ارائه می دهد.
وی به برگزاری ۹ کارگاه آموزشی توسط کارشناسان ستاد اشاره کرد و افزود: بایستی نیازسنجی های لازم برای ارائه آموزشهای مفید در سطح استان انجام شود.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.