10 تا 20 درصد ریزگردهای غرب کشور منشا داخلی دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علی ‌محمد شاعری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست مجلس شورای اسلامی امروز در جمع خبرنگاران گفت: تمام استان‌ هایی که منشا ریزگرد بود در عراق بررسی و مشخص شد10 تا 20 درصد ریزگردهای داخل کشور در غرب منشا داخلی دارند.

وی با بیان اینکه ایجاد صندوق منطقه ‌ای برای کنترل ریزگردها موثر است، افزود: با همکاری منطقه ‌ای باید ریزگردها را کنترل و دیپلماسی زیست محیطی را در دستور کار قرار داد.

شاعری گفت: 5 هزار هکتار از شبه جزیره میانکاله خشک شده است اما جلوی آسفالت بخش خشک شده تالاب میانکاله گرفته خواهد شد.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی درباره سوالی مبنی بر اینکه چرا جزیره آشوراده به سرمایه‌گذاری که از قبل خلع ‌ید شده بود می خواهد واگذار شود، افزود: واگذاری جزیره آشوراده مصداق زمین‌خواری و تخریب زمین است.

وی گفت: سال 84 زمین از دست فرد مورد نظر خارج شد اما دوباره همان سرمایه ‌گذار برای آشوراده آمد و زمزمه واگذاری شروع شد اما من تا جایی که بتوانم نمی‌گذارم به تصرف غیر درآید.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست مجلس شورای اسلامی افزود: نباید به بهانه اجرای طرح های گردشگری و طرح‌های عمرانی منابع طبیعی و محیط زیست تخریب شود.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس با اشاره به اینکه منطقه آزاد بندر امیرآباد بهترین هدیه دولت یازدهم به مازندرانی‌ها است، گفت: برخی می‌خواهند منطقه آزاد شدن بندر امیرآباد را در نطفه خفه کنند به همین دلیل به آنها توصیه می‌کنم در جمع مردم باشند مطالبات مردم را اولی بر امور بدانیم تا مسائل محلی بر ما غلبه نکند.

شاعری با اشاره به اینکه منطقه آزاد شدن بندر امیرآباد موقعیت مناسبی برای مازندران است و نباید اختلاف بین مسؤولان و نمایندگان مجلس سبب خروج این مزیت از استان شود، گفت: زمان‌بندی دقیقی برای تصویب مجلس از منطقه آزاد شدن نمی‌توان تعیین کرد.

وی افزود: تاکنون در کشور سه منطقه آزاد تعیین شد و بعد از تصویب دولت، طرح منطقه آزاد قصرشیرین، خراسان رضوی و مازندران به مجلس می‌رود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.