رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار نامگذاری یک روز با عنوان نجات غریق در تقویم رسمی کشور شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی به پنجمین همایش جرعه ای از ایثار که دیشب در آمل برگزار شد با اشاره به ارزشمندی امداد ، نجات و رسیدگی به حادثه دیدگان و مصدومان که بیانگر خلوص نیت و تعهد تلاشگران خدوم است ، نامگذاری یک روز باعنوان نجات غریق را بعنوان ضرورتی اساسی در تقویم رسمی کشور خواستار شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این پیام که سید احمد ابراهیمیان پدر سید حسین ابراهیمیان ناجی غریق آملی آن را قرائت کرد با اشاره به عزتمندی نزد خدا، برای کسانی که بی ادعا ، در نهایت گمنامی و فقط برای رضای خدا به همنوعان یاری می رسانند، افزود: عزیزان نجات غریق در زمره فعالان این عرصه اند که با عشق و ایمان به مردم و با دلهایی به مشابه دریا و با قلبی از ایثار و گذشت به خدمت صادقانه اهتمام دارند.

لاریجانی در این پیام افزوده است: اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره جان باختگان نجات غریق کشور و ضرورت نام گذاری یک روز در تقویم با عنوان نجات غریق، توفیق و سلامت همه عزیزان و تلاشگران این عرصه را از خداوند منان مسالت می کنم.

محمد محمدی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل نیز دراین همایش ترویج فرهنگ ایثار و فداکاری را از الویت های اساسی دانست که برای آن باید از همه ظرفیتها استفاده شود.

در پنجمین همایش جرعه ای از ایثار از 9 ایثارگر آملی که در عرصه ایثار و فداکاری اهتمام ویژه و تلاش شایسته ای مبذول داشتند، قدردانی شد.

سید حسین ابراهیمیان جوان 24 ساله آملی و دانشجوی ترم چهارم رشته علوم قضایی بود که در 20 تیرسال 1391درساحل دریای ایزدشهر نور وقتی تقاضای کمک خانواده ای را برای نجات جان جوانشان شنید با وجود طوفانی بودن دریا به آب زد ، آن غریق را نجات داد ، اما خودش اسیر موج های سهمگین شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار