مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت : بر اساس برآوردهای انجام شده امسال در حدود 17 هزار تن انواع آبزیان از مراکز تکثیر و پرورش ماهی استان تولید خواهد شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ معصوم فصیح در جریان بازدید از پروژه پرورش ماهی در قفس سد حسنلوی نقده که رییس موسسه تحقیقات علوم شیلات ایران و رئیس مرکز تحقیقات ارتمیای کشور نیز در این بازدید حضور داشتند ، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پرورش ماهی در قفس از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است، افزود: پرورش ماهی در قفس به عنوان یکی از طرح های اولویت دار اقتصاد مقاومتی است که در راستای استفاده بهینه از منابع آبی در روند تولید آبزیان از سال 91 اجرای این طرح در استان آغاز شده است .

وی با اشاره به اینکه سال گذشته میزان پرورش ماهی در قفس در آذربایجان غربی به دلیل کمبود آب در منابع آبی استان در حدود 19 تن بود ، تصریح کرد: امسال شیلات آذربایجان غربی برای تولید و پرورش 100 تن ماهی در قفس هدف گذاری کرده است.

فصیح به مزایای استفاده از طرح پرورش ماهی در قفس اشاره کرد و گفت: یکی از روش های موثر که این روزها در بسیاری از کشورهای دنیا مورد استفاده قرار می گیرد پرورش ماهی در قفس است كه در این روش ماهی محصور در یك قفس در منابع آبی پرورش داده می شود و ماهی درون یك قفس یا سبد قرار می گیرد و آب به صورت آزاد بین منبع آبی و قفس در جریان است.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی ادامه داد: کاهش غذادهی و استفاده از غذای زنده موجود در آب و استفاده بهینه در آب مصرفی و اقتصادی بودن طرح باعث شده که توجه به پرورش ماهی در قفس افزایش یابد.

وی گفت: شیلات آذربایجان غربی در راستای افزایش راندمان تولید ماهی و استفاده بهینه از آب با تجهیز کارگاه ها و مرکز پرورش ماهی از طریق اجرای طرح مکانیزاسیون برنامه های عملیاتی وتحقیقاتی در دست اجرا دارد .

مدیر شیلات و آبزیان استان افزود: آذربایجان غربی در بحث پرورش انواع ماهی و ابزیان 528 واحد فعال از قبیل مزارع و استخرها و مراکز پرورش ماهی در قفس و منابع آبی پشت سدها دارد.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی در بحث صادرات قزل آلا و شاه میگو به خارج از کشور بسیار توانمند است، تصریح کرد: سال گذشته 67 تن شاه میگو و 500 تن انواع ماهی به کشورهای دیگر صادر شده است و پیش بینی می شود امسال نیز به همین میزان صادرات به خارج از کشور داشته باشیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.