امام جمعه نقده پیروزی اخیر فردی نه چندان سالم و مقبول در آمریکا را نشانه ستوه مردم از نظام سرمایه داری دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛حجت الاسلام حیدریزاد در خطبه های امروز نماز جمعه نقده با اشاره به پایان انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا و پیروزی "دونالد ترامپ"، انتخاب وی که فردی با سابقه فساد اخلاقی و مالی است از سوی مردم آمریکا را نشانه به ستوه آمدن مردم از نظام سرمایه داری ارزیابی کرد چرا که وی نماد حمله به ساختارهای فاسد آمریکا و زیر سوال بردن ارزش های نظام سلطه است.

وی افزود: ببینید چقدر ساختار فاسد است که مردم حاضر شده اند به ترامپ دارای فساد اخلاقی رای بدهند چون به این ساختار حمله کرده و میتوان گفت این نوید از بین رفتن ساختار فاسد سلطه طلبی است.

امام جمعه نقده همچنین مدیریت افکار عمومی از طریق نظرسنجی های رسانه های قدرتمند دنیا را مورد سوال قرار داد و اظهار کرد: نظرسنجی رسانه ها قریب به اتفاق غلط از آب درآمد که نشان میدهد آنها افکار عمومی را مدیریت میکنند، حتی ما هم در جامعه خودمان به این مهم گرفتار شدیم و رسانه ملی این اشتباه را کرد.

حجت الاسلام حیدری زاد به برپایی نمایشگاه مطبوعات در کشور اشاره کرد و گفت: امروز جنگ اصلی جنگ رسانه هاست و سلطه رسانه ای در دنیا حاکم است، اگر رسانه های ما بتوانند با صداقت با افکار عمومی رابطه داسته باشند موفق خواهند بود و گرنه مردم بسراغ رسانه های بیگانه میروند که زیبنده جمهوری اسلامی نیست.

وی همچنین آغاز سنت حسنه پیاده روی بزرگ اربعین در آستانه چهلمین روز از شهادت سیدالشهداء (ع) را زمینه ساز ظهور دانست و تصریح کرد: اگر کمی با دقت و تامل در آن نگاه کنیم که چطور عشق و ایثار و فداکاری در آن موج میزد به خوبی فهمیده می شود که به زودی این فرهنگ در سراسر جهان گسترده میشود در جهانی که سراسر مادی و جنگ و خونریزی است و این همان زمینه سازی برای ظهور حکومت عدل و داد جهانی است.

امام جمعه نقده با بیان اینکه "دیگر دوران غربت اهل بیت به سر آمده" گفت: امسال بیش از دو برابر سال قبل(۱۰۷درصد) زائر از ایران به کربلا رفته است.

حجت الاسلام حیدری زاد همچنن در آغاز خطبه های خود به موضوع روابط جنس مخالف باهم و تأثیر آن در زندگی زناشوئی و تشکل خانواده اشاره کرد و افزود: هرج و مرج در روابط دختر و پسر، زن و مرد و نداشتن محدودیت و قید و بند سلامت خانواده و جامعه را به خطر می اندازد و این واقعیت تلخ جامعه امروز ماست.

وی تصریح کرد: کسی که قبل از ازدواج با چند جنس مخالف رابطه داشته باشد نمیتواند به زندگی پایبند باشد و گرفتار سوءظن به طرف مقابل میشود که خودش زمینه بی اعتمادی را فراهم میکند.

گفتنی است بسیج دانش آموزی امروز میزبان مراسم نماز جمعه این هفته نقده بود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.