مشاور وزیر و مسئول امور فرهنگی وزارت نیرو گفت: یکی از راه های مقابله با تهاجم فرهنگی امر به معروف ونهی از منکر است.

راه مقابله با تهاجم فرهنگی امر به معروف و نهی از منکر استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حجت الاسلام بهرامی فر در همایش یاران معروف در اداره صنعت برق وآب استان همدان با اشاره به اینکه یکی از راه های مقابله با تهاجم فرهنگی و مصادیق بارز جهاد فی سبیل الله موضوع امر به معروف ونهی از منکر است افزود: حفظ نظام و ولایت فقیه در راس همه معروف ها قرار دارد و باید از این ارزش ها دفاع و حمایت کرد.

وی ادامه داد: کسانی که نسبت به مسائل فرهنگی حساسیت داشته باشند موضوع امر به معروف و نهی از منکر را به خوبی درک می کنند و برای ترویج آن در جامعه اسلامی می توانند به نحو شایسته تر فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر، دو برنامه مهم اسلام و از اقسام فروع دین است خاطر نشان کرد: باید مردم را با آموزهای دینی و امر به معروف و نهی از منکر اشنا کنیم.

مشاور وزیر و مسئول امور فرهنگی وزارت نیرو با اشاره به اینکه قرآن کریم و پیشوایان معصوم از این فریضه الهی بسیار سخن گفته و مسئولیت ما را روشن ساخته اند اظهار داشت:  نه تنها دین اسلام، بلکه دیگر ادیان آسمانی نیز بیشترین برنامه های تربیتی خود را از این طریق به اجرا در آورده اند و باید گفت  امر به معروف و نهی از منکر، سابقه طولانی در عرصه تاریخ دارد.

حجت الاسلام بهرامی فر با بیان اینکه مهم ترین شرایط انجام درست امر به معروف و نهی از منکر، شناخت معروف ها و منکرها و شرایط و شیوه های آن است یاد آور شد: اگر کسی معروف و منکر را نشناسد، نمی تواند دیگران را به انجام کاری دعوت و یا از آن باز دارد چرا که باید انسان در ابتدا با نفس خود مقابله کند.

وی ابراز داشت: امر به معروف و نهی از منکر به طور مستقیم با دین و دنیا و آبروی افراد در ارتباط است و لذا از حساسیت ویژه ای برخوردار می باشد.

بهرامی فر ادامه داد: در قرآن کریم و سیره عملی بزرگان دین و سخنان آنان، نکات بسیار مهم و ارزش مندی وجود دارد که می توان از آنها برای انتخاب روش های صحیح امر به معروف و نهی از منکر مدد گرفت.

گفتنی است در این مراسم از 6 نفر از برگزیدگان مسابقه عکس عاشورایی که سه نفر مربوط به شرکت آب وبرق استان بود تجلیل شد، همچنین از تعداد 6 نفر دیگر از برگزیدگان مسابقه کتابخوانی عاشورایی نیز تجلیل شد که سه نفر آنها نیز از شرکت آب وبرق استان بودند.

انتهای پیام/ ج


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.