بروجردی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بدعهدی در سیاست‌های جدید آمریکا دیده شود،بازی برجام را به هم می‌زنیم/ نه به کلینتون پاسخی به سیاست‌های ظالمانه آمریکا بود

خالقیرئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: ما سیاست‌ها و مواضع آمریکا را در مورد جمهوری اسلامی ایران به دقت رصد می‌کنیم.

"علا‌ءالدین بروجردی" رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،در واکنش به پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: نه به کلینتون در واقع نه به سیاست‌های ظالمانه آمریکا در دنیا و وضعیت بد ده‌ها میلیون شهروند آمریکایی در داخل این کشور بود.

وی با بیان اینکه در طول سالیان گذشته آمریکا نقش اساسی در بحران‌های منطقه مانند افغانستان و یا بحران‌هایی که در تحمیل آن به ملت آمریکا و جهان داشت، تصریح کرد: نتیجه این انتخابات بر خلاف پیش‌بینی اکثرا تحلیل‌گران سیاسی پیش رفت و این امر به معنای دست رد به سیاست‌های آمریکا در منطقه و جهان بود.

نماینده مردم بروجرد اظهار داشت: آمریکایی‌ها در قمار بزرگ جنگ هزاران نفر از نیرو‌های خود را از دست دادند، تنها در کشور عراق حدود 5 هزار کشته داده و صدها میلیارد دلار پول ملت آمریکا را به هدر دادند اما در مقابل آن تصوری که موجب اعمال این سیاست‌ها شد هم برآورده نشد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان داشت: جنگ یمن که عامل کشتار ده‌ها نفر از مردم مظلوم یمن بود عملا بوسیله حمایت‌های همه‌جانبه تسهیلاتی و سیاسی آمریکا از عربستان رقم خورد لذا انتظار کنونی افکار عمومی دنیا تغییر سیاست‌های ظالمانه این کشور است.

وی ادامه داد: باید منتظر بود که سیاست‌های دوران ترامپ چه خواهد شد، اگرچه سخنرانی آغازین ترامپ مبنی بر اینکه ما با هیچ کشوری در دنیا مشکل نداریم می‌تواند بیانگر آغازی برای یک تغییر رویکرد باشد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید براینکه ما سیاست‌ها و مواضع آمریکا را در مورد جمهوری اسلامی ایران به دقت رصد می‌کنیم، گفت: اصولا ما با آمریکا رابطه‌ای نداریم و تنها نقطه عطف تصمیم‌گیری‌های میان ما بحث برجام است لذا اگر آمریکایی‌ها براساس مجموعه مقررات بین‌المللی به تعهدات خود در برجام عمل کرده و نقض عهد‌های گذشته را هم جبران کند، طبیعتا برجام در مسیر طبیعی خود به جلو پیش خواهد رفت.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌های خارجی مجلس خاطرنشان کرد: اما اگر آمریکا بخواهد بازی را به هم بزند مسلما جمهوری اسلامی ایران هم بازی را به هم خواهد زد.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۲۰ آبان ۱۳۹۵
يادمان هست همه از برجام و فتح الفتوح حرف مي زديد و مي گفتيد كه بر جام طوري نوشتشه شده كه آمريكا نمي تواند از آن تخطي كند
حال چه شده كه همه از بد عهدي حرف مي زنيد چرا قبل از انجام امور بسيار مهم به اين فكر نمي كنيد كه آمريكا هيچگاه قابل اعتماد نبود و نخواهد بود مگر اينكه از خوي استكباريش دست بكشد كه اين نيز بعيد است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۹ ۲۰ آبان ۱۳۹۵
آمریکا از برجام اخراج می شود /بخاطر اینکه در تمام پایگاهای آمربکایی در سراسر دنیا گوروهای تروریستی را پنهان کرده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۲۰ آبان ۱۳۹۵
جواب سیاستهای آینده آمریکا را بویژه توافقات هسته ای آقا چند وقت اخیر باقاتعیت دادن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۱۹ آبان ۱۳۹۵
مگر تا بحال خوب عهدی بوده است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار