رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: دخالت نظامی کشورهای بیگانه و ارسال سلاح برای گروه های تروریستی به افزایش تنش در منطقه منجر شده است.

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان سرگئی بوردیلیاک سفیر اوکراین در تهران ظهر یکشنبه 21/9/95 با علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.

بروجردی در ابتدای این دیدار با تاکید بر اهمیت نقش مجالس در توسعه و گسترش مراودات میان دو کشور گفت: مجالس دو کشور می توانند حامی و تسهیل کننده ارتباطات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان ایران و اوکراین باشند.

وی در همین بخش تشکیل گروه دوستی پارلمانی در مجلس شورای اسلامی نشان دهنده علاقمندی به توسعه و گسترش مراودات فیمابین دانست.

بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحران های تحمیلی به سوریه، عراق و یمن خاطرنشان کرد: دخالت نظامی کشورهای بیگانه و ارسال سلاح برای گروه های تروریستی به افزایش تنش در منطقه منجر شده است.

وی افزود: سیاست حمایت از گروه های تروریستی توسط آمریکا و همپیمانان منطقه ایش سیاستی غلط و شکست خورده است و با معیارهای دمکراسی مورد ادعای خودشان مغایرت دارد.

بروجردی در ادامه رفتار آمریکا در تمدید قانون تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران را رفتاری مغایر تعهدات این کشور در برجام و نشان دهنده غیر قابل اعتماد بودن آمریکا دانست.

در ادامه این دیدار سرگئی بوردیلیاک سفیر اوکراین در تهران با ابراز خرسندی از روند توسعه مناسبات دو کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران کشوری بزرگ و مهم در منطقه می باشد و دولت و پارلمان ایران همواره بر ارتقاء سطح مناسبات در عرصه های سیاسی، اقتصادی و صنعتی فیمابین تاکید ویژه ای دارند.

سفیر اوکراین در تهران با اشاره به ظرفیت های فراوان اقتصادی، کشاورزی و صنعتی در کشورش افزود: اوکراین از هرگونه همکاری ها و سرمایه گذاری های مشترک با بخش های خصوصی و دولتی ایران در عرصه های مختلف استقبال می کند.

سرگئی بوردیلیاک در پایان بر رایزنی ها و دیدارهای مستمر میان مقامات عالیرتبه سیاسی و پارلمانی دو کشور تاکید کرد و آن را تقویت کننده ارتباطات دوستانه فیمابین دانست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار