وی افزود: طرح ایجاد شبکه وشهرک سوغات زیارت درمشهد نیز توسط سرمایه گذاری بخش خصوصی به دبیرخانه سوغات زیارت ارائه شد که پس از بررسی به کار گروه اقتصاد مقاومتی استان تقدیم و به تصویب رسید .
زارع صفت اضافه کرد: پس از تصویب طرح در استان به منظور ورود به فاز اجرا در نخستین مرحله طرح ایجاد شهرک سوغات نیز بلا فاصله به شرکت شهرکهای صنعتی ایران تقدیم و درآنجا نیز با توجه به بررسی ضرورتها و نیاز شهر مشهد طرح ایجاد شهرک صنایع دستی و سوغات در مشهد مصوب شد.
وی درخصوص تشریح طرح شبکه سازی و ایجاد شهرک سوغات درمشهد اظهار داشت : نبود شبکه های منظم خرید وفروش صنایع دستی و سوغات ، و ضعف در اتصال زنجیره های بخش های تولید داخلی ، خدمات و توزیع سبب ایجاد فرصتی برای ارایه کالاهای بی کیفیت ، فاقد هویت و غیر ایرانی شده است که سبب ایجاد فاصله بین بازار 1500میلیارد تومانی سوغات مشهد و تولید کننده داخلی شده است.
رئیس دبیر خانه سوغات زیارت در مشهد گفت: در طرح شبکه سازی سوغات به مواردی چون اتصال واحد های تولیدی کوچک به یکدیگر ، ساماندهی آنان و سپس اتصال به شبکه های توزیع ، ساماندهی بخش خدمات ، ایجاد ارتباط با بخش بازار و آموزش در همه این حوزه ها با تاکید بر سوغات بر پایه صنایع دستی دیده شده است.
وی اظهارداشت: پس از آن در مرحله بعد ایجاد شهرک سوغات نیز می تواند نقش رهبری این زنجیره های تولید و فروش را ایفا و مدل مناسبی به بازار ارائه کند.
زارع صفت افزود: این طرح هم اکنون با همکاری دستگاههای اجرایی مرتبط همچون استانداری خراسان رضوی ، صنعت ، معدن ، تجارت ، شرکت شهرکهای صنعتی ، شهرداری و بنیاد مسکن در حال پیگیری و در مرحله جانمایی است .
انتهای پیام//ف.ض