آیا اختلافات در فوتبال ملی افغانستان پابرجاست؟

با توجه به انتقادات بازیکنان مطرح تیم ملی افغانستان از کادر مربی‌گری پیشین و خروجشان از تیم؛ چرا فدراسیون هنوز در دعوت برخی از آنان به تیم ملی تعلل می‌کند؟

آیا اختلافات در فوتبال ملی افغانستان پابرجاست؟
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، دو سال و اندی پیش هفت تن از بازیکنان نامدار تیم ملی فوتبال افغانستان به دلیل اختلافات با سلوان اسکلزیچ سرمربی وقت تیم ملی از تیم ملی افغانستان استعفا دادند و تیم ملی را ترک کردند.

پس از این اتفاق این بازیکنان با موضع گیری‌های سخت  برابر اسکلزیچ و کادر فنیش دیگر به تیم ملی دعوت نشدند. پس از اخراج اسکلزیچ از سمت مربیگری افغانستان و آمدن پیتر شگرت روی نمیکت افغانستان، زمزمه‌های برگشت اسلام‌الدین امیری دوباره به گوش رسید، اما هیچ خبری در خصوص ۶ بازیکن دیگر نبود.

هر چند یکی از این بازیکنان، مجتبی فیض از فوتبال ملی خداحافظی کرد و حالا نیز سرگرم مربی گری در لیگ برتر و کابل است. اما خوب در این میان، بلال آرزو، امرالدین شریفی ، رفیع بارکزی، فرزاد عطایی و حشمت بارکزی از جمله بازیکنانی بودند که برای حضور و بازی در تیم ملی کمتر مورد توجه بودند.

در همین حال پس از گذشت ماه‌ها به نظر می‌رسد رویکرد فدراسیون فوتبال افغانستان در خصوص تیم ملی تغییر کرده است و فدراسیون کماکان در انتخاب بازیکنان برای حضور در تیم ملی در کنار سرمربی صلاحیت دارد.

فدراسیون فوتبال افغانستان در فهرست جدید بازیکنانی که در اردوی تاجیکستان تیم ملی را همراهی خواهند کرد، نام امرالدین شریفی و اسلام امیری را نیز جای داده است. هر چند شریفی با درخشش در رقابت‌های لیگ برتر افغانستان مورد توجه سرمربی کروات تیم ملی قرار گرفته بود، اما شگرت که مخالف حضور امیری در تیم ملی بود، ظاهرا با حضور مجدد وی در تیم ملی با فدراسیون فوتبال کنار آمده است.

حال سوال اینجاست که تکلیف ۴ بازیکن دیگر که در همین لیست از تیم ملی کنار کشیدند چه می‌شود.

بلال آرزو، رفیع بارکزی، فرزاد عطایی، حشمت بارکزی از جمله بازیکنانی بودند که در دوران مربیگری کارگر در ترکیب ثابت تیم ملی حضور داشتند. چرا فدراسیون از این بازیکنان دعوت به عمل نیاورده است؟

به نظر میرسد این بازیکنان نیز در آینده با توجه به حضور شریفی و امیری در تیم ملی به روند انتخاب حضور بازیکنان در تیم ملی به فدراسیون و سرمربی بتازند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار