غذای غیرسالم،هوای آلوده و موبایل عوامل سرطان‌ است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ عضو هیأت‌ علمی دانشگاه فردوسی در مراسم روز جهانی غذا با عنوان غذای سالم، ثمره دانش و صنعت که امروز در نیشابور با بیان این مطلب اظهار داشت: در قرن 21 تروریسم بیولوژیک وجود دارد ولی کسی به فکر آن نیست و عامل اصلی ترورهای بیولوژیک رادیکال‌های آزاد و ویروس‌ها هستند.
محمدحسین حداد خداپرست افزود : برای رسیدن به‌سلامت باید اقداماتی انجام شود، به‌عنوان اولین موضوع، باید به آب شهر نیشابور اوزون تزریق شود، نیشابور ظرفیت بسیار خوبی دارد و باید روی آن کار شود.
عضو هیأت‌ علمی دانشگاه فردوسی تأکید کرد: اگر به دنبال کیفیت در غذا و سالم‌سازی آن هستیم باید کار را بر روی گاوداری‌ها شروع کنیم.
حداد خداپرست گفت: سرطان در حال زیاد شدن است و غذای غیرسالم، هوای آلوده و موبایل که رادیکال‌های آزاد، آزاد می‌کند، عوامل سرطان‌ها هستند.
وی با مقایسه لبنیات صنعتی و سنتی تصریح کرد: این گرایش سنتی هنوز در جامعه وجود دارد که باعث نگرانی است، روغن زرد باعث سرطان و بسته شدن عروق قلب می‌شود چون ما مانند گذشته حرکت و فعالیت زیادی نداریم.
استاد دانشگاه افزود: باید استفاده از لبنیات سنتی را کاهش دهیم، ما پالم‌اولئین به‌عنوان یکی از بهترین روغن‌ها را به‌ اشتباه حذف کردیم و مواد خطرناک‌تری به لبنیات اضافه می‌شود.
حداد خداپرست گفت: روغن کنجد، آفتابگردان و سویا مناسب سرخ کردن نیست، کره نیز نباید برای پیتزاها استفاده شود چون به عمل سرطان تبدیل می‌شود و روغن کنجد برای فرزندان، زنان باردار و شیرده و بیماران کلیوی اصلاً مناسب نیست.
انتهای پیام// ر ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.