رییس شبکه دامپزشکی قوچان از الزام به دارا بودن کد IR برای صادرات تخم مرغ خوراکی و خوراک دام در این شهرستان خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، علیرضا قدرتی افزود : کد IR یا سيستم ملی طبقه بندی و کدگذاری کالا ، سيستمی است که اطلاعات پايه زنجيره تامین در حوزه کالا را تحت کنترل در آورده و به عناصر سيستم تزريق می کند.
قدرتی با اشاره به اینکه این سيستم با استفاده از ابزار خبره طبقه بندی و کدگذاری کالاها شده افزود: زبان مشترک و مفاهيم مشترکی را در سطح ملی ايجاد نموده و کليه اطلاعات اعتباری قلم کالا را از قبيل مراجع عرضه کننده ، مشخصات فنی و استانداردهای ملی و بين المللی و ... در خود ثبت و ذخيره می شود.
او تصریح کرد:این طرح با هدف کمک به شکل گيری بازار شفاف ، روان و کارآمد ، ايجاد  امکان عرضه مستقيم کالا ، تحقق تامين حداکثر نيازها از منابع داخلی ، ايجاد شفافيت اقتصادی ، سلامت اقتصادی و حل معضل قاچاق کالا در کشور اجرا می شود .
رییس شبکه دامپزشکی قوچان اظهار داشت : پنج کارخانه تولید خوراک دام و طیور و دو واحد بسته بندی تخم مرغ این شهرستان که از ابتدای سال تا کنون اقدام به صادرات  281990 کیلوگرم خوراک دام و طیور و بیش از هزار تن تخم مرغ تحت نظارت شبکه دامپزشکی قوچان نموده اند، از 15 آذر امسال، جهت اخذ مجوزات مربوط به صادارت محصولات خود ملزم به دارا بودن کد IR  می باشند.
قدرتی گفت :  زمينه سازی حضور در عرصه تجارت الکترونيک، ايجاد قابلیت ارتباط با سيستم های کدينگ بين المللی، زمينه سازی توزيع گسترده برای توليد کنندگان و توزيع کنندگان و همچنین زمينه سازی معرفی و تبليغ گسترده منطقه ای و جهانی کالاها برخی از مزایای اجرای این طرح است
انتهای پیام// ح خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.