ارومیه؛

پرتونگاری آخرین انتخاب برای پزشکان و بیماران باشد

عضو انجمن علوم پرتونگاری آذربایجان غربی گفت: پرتونگاری آخرین انتخاب برای پزشکان و بیماران باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛دکتر سیدعبدالرضا ستودگان در مراسم روز جهانی پرتونگاری که با حضور اساتید رادیولوژیست‌ و دانشجویان این رشته تحصیلی در سالن همایش بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: رادیولوژیست‌ها احیاگران عرصه پرتونگاری هستند.

وی اعلام کرد: در آذربایجان غربی 250 پرتونگار، 50 نیروی طرحی دانشگاه، 30 نفر همکار تامین اجتماعی دانشگاه و تعداد دیگری رادیولوژیست در مراکز خصوصی مشغول فعالیت هستند.

عضوانجمن علوم پرتونگاری استان با اشاره به میزان تقاضا در آزمون‌های استخدامی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی، تصریح کرد: با نگاهی به آزمون استخدامی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان تعداد قابل توجهی از فارغ‌التحصیلان در این رشته وجود دارد که متقاضی کار در این بخش هستند.

ستودگان گفت: امید است در آینده و با توجه به نیاز این دانشگاه شاهد استخدام افراد واجد شرایط در بخش رادیولوژی باشیم.

وی ادامه داد: در سال 86 قوانینی به تصویب رسیده است که برخی از این قوانین هم اکنون در دست اجرا نیستند که یکی از آنها بهداشت پرتونگاری بوده که امروزه در اجرای آن غفلت می شود.

عضوانجمن علوم پرتونگاری استان اذعان داشت: طبق قوانین، در مجموعه رادیولوژی به اثرات زیان آور پرتوها تاکید شده است ولی عملا به این موضوع بی توجهی می شود.

ستودگان اعلام کرد: به عینه در مراکز رادیولوژی درخواست بالا برای پرتونگاری را شاهد هستیم که باید واحدهای نظارتی، فنی و بهداشتی در این زمینه ورود یابند.

وی ضعف فرهنگی مردم را نیز از دیگر مشکلات در این زمینه عنوان کرد و گفت: مردم نیز اصرار بر انجام رادیولوژی دارند و این در حالی است که در سطح جهان، به حداقل پرتونگاری بیماران تاکید شده است.

این مسؤول با بیان اینکه لازم است پرتونگاری آخرین انتخاب برای پزشکان و بیماران باشد، اضافه کرد: با توجه به اثرات زیانبار رادیولوژی، رادیولوژی باید انتخاب غیرقابل جایگزین بوده و به عنوان آخرین راه مطرح شود.

ستودگان با بیان اینکه با درخواست بی رویه خدمات رادیولوژی مواجه هستیم، اظهار داشت: از کمیسیون ماده 20 دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی درخواست می‌شود یکی از کارشناسان رادیولوژی به نمایندگی از انجمن علوم پرتونگاری استان در این کمیسون حضور یابد تا در این خصوص مشکلات بررسی و رفع شوند.

وی با اشاره به مطالبه پرتونگاران، گفت: پرداخت حق اشعه پرتونگاران نیز موضوع دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد و خواستار در نظر گرفتن ردیفی به نام حق اشعه هستیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.