در سفر اکیپ پزشکی وان در ارومیه بر ایجاد ارتباط موثر برای ارتقای سطح کیفیت درمانی در دو شهر وان و ارومیه تاکید شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در خصوص امکانات آموزشی و درمانی استان، گفت: در آذربایجان غربی بیش از 24 بیمارستان دانشگاهی وجود دارد که علاوه بر آنها سه بیمارستان دولتی غیر دانشگاهی و سه3 بیمارستان کاملا خصوصی نیز ایجاد شده است که نظارت و کنترل آنها بر عهده دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی است.

ابراهیم حسنی در این خصوص خدمات بیمه های درمانی در هزینه های بیمارستان را مورد اشاره قرار داد و ابراز کرد: در بیمارستان های دولتی تعرفه های مصوب در کل کشور یکسان است و به طور تقریبی 95 درصد هزینه در زمان بستری و 70 درصد هزینه درمان سرپایی در بیمارستان دولتی توسط بیمه پرداخت می شود و بقیه هزینه ها بر عهده خود بیمار است.

وی تصریح کرد: در بیمارستان های خصوصی تعرفه هزینه های درمان متفاوت و حدودا سه تا چهار برابر بالاتر از تعرفه های بیمارستان دولتی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه همه مردم ایران بیمه هستند، افزود: با اجرای طرح تحول سلامت در دو سال گذشته، هر ایرانی که حتی شاغل نیز نباشد، توسط دولت بیمه می شود. این در حالی است که بیمار بابت درمان در بیمارستان ها هزینه مصوب را می پردازد اما بابت بیمه هیچ هزینه ای را پرداخت نمی کند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.