استاندار گیلان از دستور رئیس جمهور برای تسریع در ساخت راه آهن رشت – بندرانزلی – آستارا خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ رئیس جمهوری به سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی دستور داد برای سرعت دادن روند اجرای فاز عملیاتی راه آهن رشت- انزلی- آستارا اقدامات لازم انجام شود.

استاندار گیلان با قدردانی از توجه  رئیس جمهوری به این پروژه مهم و تاثیرگذار گفت: سرمایه‌گذاران متعدد خارجی از کشورهای چک، آذربایجان، چین و روسیه برای مشارکت در تأمین مالی این پروژه عظیم، اعلام آمادگی کردند.

محمدعلی نجفی افزود: گیلان با اتصال راه آهن کشورمان به بنادر منطقه آزاد، آستارا و انزلی و کشورهای آذربایجان و اروپا به عنوان درگاه استراژیک حمل و نقل ریلی، جاده ای و ترکیبی می تواند تاثیر قابل توجهی در توسعه گردشگری، ترانزیت و رشد حجم و تجارت در کشورهای منطقه و مسیر نوستراک ایفا کند.

وی با بیان اینکه ساخت راه آهن قزوین به رشت در حال اتمام است و ادامه آن به آستارا حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: اتصال خطوط ریلی ایران به آذربایجان، خط ریلی ۵ هزار و ۲۰۰ کیلومتری هندوستان تا بندر هلسینکی در اروپای شمالی را  به هم وصل می کند.

استاندار گیلان گفت: با این اتصال٬ حمل بار در کریدور شمال جنوب  از ۴۵ روز به ۲۰ روز کاهش پیدا می‌کند و راه نیز حدود 2 هزار کیلومتر کوتاه می‌شود بنابراین یک اتفاق بزرگ در حمل و نقل ریلی محسوب است.



انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.