مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران از تاکید دولت یازدهم برای برنامه‌ریزی در حوزه کیفیت شهرها یاد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محمدسعید ایزدی گفت:وزارت راه و شهرسازی نقش محوری در این بخش دارد و با توجه به ادغامی که در این وزارت صورت گرفته، می‌توان از دو پتانسیل توام راه و شهرسازی برای ارتقا کیفیت زندگی شهری استفاده کرد.


معاون وزیر راه و شهرسازی معتقد است، دو حوزه راه و شهرسازی مکمل یکدیگر برای توسعه یک استان یا شهر هستند.

ایزدی سپس با اشاره به اقداماتی که در سال‌های گذشته در حوزه بازآفرینی پایدار شهرها صورت گرفته، افزود: باید با آسیب شناسی اقدامات گذشته و همچنین تحلیل وضعیت موجود، برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم.

به گفته این مسئول، در این برنامه‌ریزی برای بازآفرینی پایدار شهرها، هم باید درمان مشکلات موجود دیده شود و هم راهکاری برای پیشگیری از مشکلات آینده لحاظ شود.

وی از وجود روستاهای متراکم از جمعیت در حاشیه شهرها یاد کرد و گفت: این نقاط مستعدترین مناطق برای ایجاد سکونتگاه‌های غیررسمی هستند و در کنار مدیریتی که در ساخت و سازهای کنونی داریم، باید برای پیشگیری از بروز آسیب در این نقاط نیز برنامه داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران خاطرنشان کرد: در حوزه درمان مشکلات موجود نیز مهمترین رکن همکاری و همدلی مستمر کلیه دستگاه‌هایی است که در حوزه بازآفرینی پایدار شهرها نقش دارند، زیرا اگر این همدلی نباشد موفقیت پررنگی حاصل نخواهد شد.

ایزدی تصریح کرد: در سطوح کلان کشور نیز از رهبر انقلاب تا شخص رئیس جمهور و سایر ارگان‌های تصمیم‌ساز همگی بر حل مشکلات شهرها، ارتقا کیفیت زندگی شهری و کاهش آسیب‌های اجتماعی تاکید دارند.

وی ارتقا کیفیت زندگی شهری و کاهش آسیب‌های اجتماعی را از برنامه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی خواند و بیان کرد: بهسازی و نوسازی مناطق شهری، استفاده درست از منابع این بخش، رفع فقر، برقراری عدالت اجتماعی و ... همه مسائلی هستند که هم در راس بهسازی و نوسازی مناطق شهری قرار دارند و هم در راس اقتصاد مقاومتی.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حمایت همه جانبه کشور از برنامه‌های بازآفرینی شهری، گفت: اگرچه وضعیت کشور از نظر منابع عمرانی چندان خوب نیست، اما تلاش می‌کنیم از منابع مختلف برای این منظور اعتبار به دست آوریم که یکی از مهمترین این منابع استفاده از پشتوانه زمین‌ها برای اجرای طرح‌های عمران شهری است.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.