رئیس خانه معدن ایران گفت: کاهش یکباره قیمت مواد معدنی و افزایش هزینه های سوخت طی سالهای اخیر نگرانی هایی برای فعالان این بخش در بر داشته است.

افزایش هزینه های سوخت دغدغه خاطر فعالان حوزه معدنبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا بهرامن رئیس خانه معدن ایران در چهارمین کنگره بین المللی معدن وصنایع معدنی ایران با اشاره به اینکه ذخایر نفت، پتروشیمی و معدن سهم بالایی در کشور دارا هستند، اظهار داشت: بخش خصوصی فعال در صنعت معدن از توانمندی نسبتا بالایی برخوردار است و همچنین آماده مشارکت با سرمایه گذاران خارجی در زمینه اکتشاف بهره برداری  و ارتقای بهره وری امور معدنی است.

وی با اشاره به اینکه روند اقتصاد جهانی در حال تغییر است گفت: بخش معدن و صنایع معدنی به چالش های متعددی اعم از کاهش یکباره مواد معدنی افزایش هزینه های سوخت و محیط زیست و نوسان قیمت عرضه فلزات در طی سالهای اخیر روبرو است در حالی که انتظارات جامع از صنایع معدنی رو به افزایش است.

بهرامن ادامه داد: با توجه به مشکلات متعدد صنایع معدنی به دنبال جایگزینی روش های نوین هستیم.

رئیس خانه معدن ایران اظهارداشت: کاهش ذخایر و نایابی آن در دراز مدت و افزایش هزینه های زیست محیطی نگرانی های متعددی برای فعالین این صنعت به وجود آورده که به کارگیری فناوریهای روز دنیا تنها راهکار موثر در این امور است.

وی با بیان اینکه کشور ما تا سال 2035 فرصت افزودن یک تریلیون دلار به تولید ناخالص داخلی را داراست اظهار داشت: با توجه به 
آنکه بخش معدن بعد از نفت و پتروشیمی از جایگاه بالایی برخوردار است لذاردر برنامه ششم توسعه برای دستیابی به این امر مهم نیازمند توسعه سرمایه گذاری داخلی و خارجی هستیم.

بهرامن تصریح کرد: با توجه به قانون معادن ایران سرمایه گذاران خارجی میتوانند 100 درصد سهام یک معدن را به خود اختصاص دهند.

انتهای پیام/

برچسب ها: صنعت ، معدن ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار