در هفته ی کتاب و کتابخوانی دو کتابخانه در شهرستان نهبندان افتتاح می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بیرجند ؛مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت:در هفته ی کتاب و کتابخوانی،دو کتابخانه در روستا های دهک و چاهشند نهبندان افتتاح و یک کتابخانه در فردوس کلنگ زنی می شود.

رضایی با بیان اینکه این کتابخانه ها با همکاری بنیاد برکت،بنیاد قلم چی و مجمع خیرین احداث شده است،افزود: در سال 94 و 95 با پیگیری های انجام شده،سهم خیرین 1 میلیارد و 200 میلیون تومان بوده است.

وی گفت:در سطح خراسان جنوبی 69 باب کتابخانه وجود دارد که 58 تا به صورت نهادی و 11 تا به صورت مشارکتی فعالیت می کنند.

مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی از نظر تعداد اعضای کتابخانه ها،نسبت به جمعیت استان،مقام دوم کشوری را کسب کرده است،افزود: از نظر تعداد نسخه های کتاب موجود در کتابخانه ها،نیز خراسان جنوبی مقام ششم را کسب کرده است.

رضایی با بیان اینکه پیشرفت مناسبی در چند سال گذشته در حوزه ی کتابخانه های عمومی داشته ایم،گفت: در سال 95 سهم اعتبارات استان در این زمینه حدود 3 میلیارد و 400 تومان بوده که نسبت به سال گذشته افزایش 55 درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه 55 هزار نفر عضو کتابخانه های عمومی هستند،افزود: اعضای کتابخانه های عمومی سربازان فرهنگی هستند و راه نفوذ دشمن را از روزنه ی فرهنگی بسته اند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.