برای آزادی 120زندانی غیرعمد در سمنان به 80 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛ مدیرعامل ستاد دیه استان سمنان گفت: 70 درصد از پرونده های زندانیان غیرعمد مربوط به بدهی های مالی، 20 درصد مربوط به مهریه و 10 درصد مربوط به تصادفات است.
نعمت الله جدیدی با بیان این که در 6 ماه اول سال 95 تعداد 45 پرونده زندانیان غیرعمد به ستاد دیه استان ارجاع داده شده است، اظهار داشت: ازاین تعداد تاکنون 27 نفر با چهار میلیارد ریال کمک های خیرین و چهار میلیارد ریال با هزینه ستاد دیه کشور و ستاد دیه استان سمنان آزاد شدند.
وی تعداد زندانیان آزاد شده سال گذشته را 89 زندانی با 60 میلیارد ریال اعتبار اعلام کرد افزود : از این مقدار 45 میلیارد ریال را شاکی های پرونده و 15 میلیارد ریال را ستاد دیه کشور و استان سمنان تامین کردند.
جدیدی بیان داشت: با معرفی مددجویان به بانک های عامل با پرداخت وام های چهار درصد نقش مهمی در پرداخت بدهی زندانیان دارند.
مدیرعامل ستاد دیه استان سمنان خاطر نشان کرد: در ابتدا تلاش ستاد دیه جلب رضایت شاکی و بخشش قسمتی از جرایم نقدی است و در این راستا نیز با برگزاری جلسات هفتگی نسبت به جلب رضایت محکوم له اقدام می‌شود.
وی تصریح کرد : امیدواریم با کمکهایی که خیرین و نیز نهادهای دولتی و خصوصی در جشن گلریزان امسال تعهد کرده‌اند، امکان آزادسازی بیشتر زندانیان نیازمند از زندانهای استان فراهم شود تا نظاره‌گر بازگشت آنان به کانون گرم خانواده‌شان باشیم.
انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار