آیت‌الله علوی گرگانی بابیان این که انسان با علم و بردباری ترقی پیدا می‌کند،گفت:طلاب با تحصیل آینده کشور را درخشان کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم:آیت‌الله علوی گرگانی از مراجع تقلید امروز در دیدار جمعی از طلاب مدرسه علمیه حضرت بقیة الله(عج) گفت: شب و روز درس بخوانید و ترقی کنید و آینده کشور را از وجود خود سیراب کنید، در حوزه علمیه طلبه‌ای می‌خواهیم که به خوبی درس بخواند و پاسخگوی نیازها باشد.

وی خاطرنشان کرد: امام علی(ع) فرمودند همیشه به دنبال علم بروید و علم را به دست آورید، علم مانند بدن انسان است، به عنوان مثال زمانی که انسان لباس بپوشد، زینت پیدا می‌کند، حضرت در ادامه می‌فرمایند علم خود را برهنه نکنید و آن را به حلم و وقار زینت و آرایش دهید.

این مرجع تقلید با بیان اینکه اگر علم با وقار و بردباری همراه باشد، می‌تواند جایگاه فرد را افزایش دهد، ادامه داد: انسان با علم و بردباری ترقی پیدا می‌کند، پس از چند سال عالم ورزیده‌ای می‌شود که مردم از وجودش بهره‌مند می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: روحانی در لباس روحانیت باید باوقار و سنگین باشد و با احتیاط راه برود و در حال راه رفتن ذکر خدا بگوید و یاد خدا باشد، از آن طرف در برخورد با مردم دارای حلم باشد، باید با دوستی و محبت برای فرد مباحث را روشن کنیم و مقام روحانیت برای آنها بیان شود.

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه عمل و حرکت روحانی باید دعوت مردم باشد، گفت: امام صادق(ع) فرمودند مردم را با عمل خود دعوت کنید و تنها زبانی نباشد، فعالیتی که خودمان انجام نمی‌دهیم، نباید بر زبان جاری کنیم، در حالی که اکنون گفته را آسان می‌گوییم و عمل را کم داریم.

وی خاطرنشان کرد: بهترین سفارش من این است که شب و روز درس بخوانید و زمان عمر خود را به جز درس سپری نکنید، اگر در جوانی علم و کمال کسب کردید، سعادتمند می‌شوید، اگر عمر به هدر دادن زمان بگذرد، فایده‌ای ندارد.

استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: هر اندازه می‌خواهید بار علم بردارید، باید در جوانی باشد، با افزایش سن سختی، گرفتاری و فراموشی افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/ج
برچسب ها: طلاب ، تحصیل ، درخشان ، آینده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار