نشست علمی هویت طلبگی، به همت اداره امور پژوهشی مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره)، امروز با حضور طلاب جدیدالورود این مجتمع در سالن شهید صدر برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ برخی نکات در مسیر طلبگی وجود دارد که لازمه ورود به دنیای طلبگی است و ناآشنایی با این موارد و آماده نشدن برای آنها، ممکن است موجب ریزش و عدم موفقیت در ادامه این مسیر گردد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی سخنران نشست بیان کرد: برخی از طلاب با وجود اینکه بسیار پرشور برای تحصیل به حوزه علمیه می آیند، ممکن است دچار روزمرگی شوند؛ اما پس از آنکه به شهر و دیار خود بازمی­گردند و با نیازهای مردم منطقه خود مواجه می شوند، مجددا آن شور در وجودشان پدید می آید که همان رسالت و هدف اصلی طلبگی است.

وی افزود: یک ساعت تفکر می تواند مسیر زندگی انسان را به سمت خیر و یا شر تغییر دهد. عمر سعد، وقتی با پیشنهاد حکومت ری در برابرجنگ با امام حسین(ع) مواجه شد، فکرش به او گفت نقد دنیوی بهتر از نسیه اخروی است و مسیر شقاوت خود را انتخاب کرد.

حجت الاسلام حسینی عنوان کرد:دریافت وحی تنها به پیامبران اختصاص دارد اما سه وظیفه دیگر پس از پیامبر(ص)، وظیفه امامان معصوم(علیهم السلام) و علمای دین است.

وی خاطرنشان کرد: تحصیل، تبیین و تبلیغ اسلام تنها به طلاب اختصاص ندارد اما هویت طلبگی تفاوت اصلی را ایجاد می نماید. در بسیاری از دانشگاه های سراسر جهان، کرسی های اسلام شناسی و تبیین مفاهیم قرآنی و اسلامی وجود دارد که شاید بسیاری از آنان مسلمان نیز نباشند؛ اما میان اسلام شناس بودن و مسلمان بودن تفاوت وجود دارد. اگر هویت طلبگی نداشته باشیم، ممکن است در پایان راه تنها اسلام شناس و کارشناس دینی باشیم نه عالم روحانی.

استاد المصطفی ابراز داشت: تحصیل، تهذیب، اخلاق، تلبس، تبلیغ دین، آگاه نمودن مردم و ... هر کدام بخشی از هویت طلبگی است که بدون بخش دیگر ناقص است و مجموعه آن ماهیت طلبه را تعریف می نمایند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار