کرمانشاه؛

صنعت گردشگری نیازمند توجه جدی مسئولین

یک مدرس دانشگاه گفت:صنعت گردشگری باید به صورت جدی‌تر‌ مورد توجه مسئولین استان قرار بگیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛علی اصغر نصراله پور گفت: نقش توسعه صنعت گردشگری در ترسیم امنیت ملی یک کشور آنچنان پررنگ است که بیشتر کشورهای توسعه یافته با در اختیار داشتن منابع کلان اقتصادی و درآمدهای متعدد ترجیح می‌دهند بیشتر بر صنعت گردشگری متمرکز شوند.


وی افزود: تجربه و مطالعات نشان می‌دهد توسعه  این صنعت نقش بسيار موثری در کاهش بیکاری و بهبود توزیع و افزایش درآمدهای مردم و دولت دارد. در اين ميان از آنجا که بیکاری در استان کرمانشاه به عنوان اولین و اصلی‌ترین معضل شناخته شده، لازم است صنعت گردشگری روز به روز به صورت جدی‌تری مورد توجه مدیران استانی قرار گیرد.

نصراله پور گفت: سرعت ایجاد اشتغال در حوزه گردشگری بسیار سریعتر از سایر بخش‌هاست و دستيابی به يک روند رو به رشد در اين عرصه جز با عزم جمعی مدیران استان و همدلی و تلاش جمعی گروه‌های مختلف فارغ از تمام جبهه‌گیری‌های مرسوم میسر نمی‌شود.

این فعال حوزه گردشگری اظهار کرد:کرمانشاه دارای جاذبه‌های فراوانی در زمينه جذب توریست است. این منطقه به دلیل وجود آثار باستانی کهن همواره کانون توجه جهانگردان، شرق‌شناسان و باستانشناسان بوده است.

وی ادامه داد: وجود چشمه‌ساران فراوان کرمانشاه را به «سرزمین سراب‌ها» نامور کرده است. سراب‌های زيبایی مانند سراب "نیلوفر"، سراب "یاوری"، سراب "خضر زنده"، سراب "خضرالیاس"، سراب "سنقر"، سراب "صحنه"، سراب "قنبر"، سراب "گرم" تنها بخشی از سراب‌های استان هستند که هر كدام زيبایی‌های خاص خود را دارند و از قدیم الايام از تفریحگاه‌های زیبای استان به شمار می‌آمده‌اند.

نصراله افزود: با وجود این همه قابلیت و جاذبه‌های گردشگری متاسفانه این صنعت در کرمانشاه از توسعه‌ای که شایسته آن می‌باشد برخوردار نبوده است که از جمله دلایل کم رونق بودن صنعت گردشگری در کرمانشاه می‌توان به نبود مدیریت یکپارچه در جهت جذب سرمایه گذار و فراهم نبودن بستری مناسب در زمينه جذب سرمایه گذاری در حوزه‌هایی مانند ساخت هتل و سایر صنایع جانبی اشاره کرد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.