معاون بهداشت و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به شناسایی 58 کانون بیماری VHS در کشور، گفت: این بیماری اکنون در کشور تحت کنترل است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ قاسم رضاییان زاده در حاشیه گردهمایی مسئولین بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان ادارات دامپزشکی که  ( دوازدهم آبان) در کرمانشاه برگزار شد، گفت: یکی از مهمترین بیماری‌های شایع در این فصل که آبزیان و خصوصا "قزل‌آلا" را درگیر می‌کند، VHS یا ویروس خون ریزی دهنده آبزیان است.

وی با بیان اینکه این بیماری چند سال است در مزارع پرورش ماهی وجود دارد و خسارت قابل توجهی به مزارع وارد می‌کند، اظهار کرد: با تلاش‌های صورت گرفته شاهد کاهش قابل توجه کانون‌های بیماری بودیم.

معاون بهداشت و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور یادآوری کرد: سال 1392 در کشور  360 کانون بیماری شناسایی شد که تعداد این کانون‌ها در سال گذشته به 65 کانون و در سال جاری به 58 کانون کاهش پیدا کرد که عمدتا در استان‌های چهار محال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، لرستان و کردستان می‌باشد.

به گفته این مسئول، بیماری کاملا در کنترل است و پرورش دهندگان آبزیان در فضایی آرام در حال پرورش ماهی هستند.

رضاییان زاده فصل سرما را زمان شیوع بیشتر بیماری VHS دانست و تاکید کرد: به منظور کنترل هرچه بیشتر بیماری، آموزش و توصیه‌های بهداشتی و قرنطینه‌ای به آبزی پروران داده شده است.

انتهای پیام/پ
برچسب ها: کرمانشاه ، شیوع ، بیماری ، بیشتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.