نخستین همایش قطب‌های تجهیزات پزشکی کشور در کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ نخستین همایش قطب‌های تجهیزات پزشکی کشور با حضور معاونین غذا و دارو، مدیران تجهیزات پزشکی،و روسای بیمارستان‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی قطب‌های یازده‌گانه کشور در کرمانشاه برگزار شد.
امید عبدی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه تجهیزات پزشکی امروزه در کنار دارو یکی از ابزارهای مهم در درمان محسوب می‌شود، گفت: در همین راستا نیاز است به مقوله تولید، کیفیت و مشکلات و چالش‌های این حوزه به طور جدی‌تری پرداخته شود.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به گام‌های موثر دولت در زمینه تجهیزات پزشکی و ارتقاء کیفیت آن اشاره کرد و افزود: وزارت بهداشت در راستای اجرای طرح تحول سلامت اقدام به راه‌اندازی سامانه تجهیزات پزشکی کرده و این سامانه موجب ایجاد نظم بخشی در زمینه عرضه و واردات تجهیزات پزشکی کشور شده و همین امر موجب کاهش قیمت تجهیزات پزشکی تا یک سوم شده است.
عبدی تصریح کرد: در گام بعدی وزارت بهداشت در راستای طرح تحول سلامت خرید تجهیزات پزشکی از خارج از بیمارستان را متوقف کرد، بطوری که در حال حاضر بیماران تجهیزات مورد نیاز خود را با هزینه‌ کمتری در داخل بیمارستان تهیه می‌کنند.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه 60 درصد تجهیزات پزشکی کشور وارداتی است، گفت: تمام تلاش ما این است که با حمایت از تولید و پیگیری مبارزه با قاچاق این تجهیزات، استفاده از تجهیزات داخلی را در کشور افزایش دهیم.
عبدی به نقش شرکت‌های دانش بنیان در تولید این تجهیزات هم اشاره کرد و افزود: شرکت‌های دانش بنیان موفقیت‌های خوبی را در زمینه‌های مختلف به دست آورده‌اند و قطعا ورود آنها به عرصه تولید تجهیزات پزشکی نیز با موفقیت همراه خواهد بود.

انتهای پیام/پ
برچسب ها: کرمانشاه ، همایش ، قطب ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.