گرگان؛

دست داشتن سفارت آمریکا در توطئه‎های داخل کشور

سفارت آمریکا در بسیاری از توطئه‎های داخل کشور دست داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امشب در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: سفارت آمریکا بسیاری از توطئهها را در کشور به اجرا در آورده بود که قائلهها و ترور شخصیتها از جمله آنها بود.

سرداراسماعیل کوثری افزود: امام خمینی(ره) در سالهای 42 و 43 با رد موضوع کاپیتالاسیون موضع گرفت اما مسئولان به جای تشکر، حرفهای امام(ره) را گوش نکردند و او را به ترکیه تبعید کردند.

وی ادامه داد: 13 آبان سال 57 دانشآموزان در جلوی دانشگاه تهران به رگبار بسته میشوند و در این ماجرا 56 دانشآموز به شهادت میرسند و اگر درب دانشگاه بر روی دانشآموزان باز نمیشد تعداد شهدا بیش از این میزان بود.

کوثری با اشاره تسخیر لانه جاسوسی در تهران اضافه کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی دانشجویان پیرو خط امام خمینی(ره) و ملت مسلمان ایران بدون اینکه با کسی هماهنگ کنند با دلیل قوی و با اعتقاد به اینکه سفارت آمریکا توطئههایی را در کشور بر علیه انقلاب طراحی و اجرا میکردند به سفارت آمریکا هجمه برند و آنجا را تصرف کردند.

وی اضافه کرد: سفارت آمریکا در آن زمان در قائلههای خلق بلوچ، کرد ،ترکمن و ترور شخصیتهایی چون رئیس ارتش و ترور استاد مطهری مشارکت داشت.

کوثری افزود: بعد از تصرف لانه جاسوسی امام خمینی(ره) بررسی کردند و دیدند که این جوانان وابسته به جایی نیستند و سپس آنها را حمایت کردند و فرمودند که سیاه پوستها و خانمها که در بین آنها هستند را آزاد کنند و 53 نفر از آنها را نگه داشتند و این حرکت خودجوش مجلس را بر آن داشت که این حرکت که امام خمینی(ره) آن را انقلاب دوم نام نهادند را به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار نامگذاری کنند.

وی بیان کرد: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی روزانه 6.5 میلیون بشکه نفت تولید میکردیم که تنها 500 هزار بشکه مصرف داخل بود و از قبل فروش نفت تنها 16 درصد آن به ما میرسید و آمریکاییها برای این 16 درصد تصمیم‌گیری میکردند.

وی افزود: آمریکاییها نمیخواستند دست از این کشور بکشند چرا که برای تامین چرخ صنعتشان نیاز به 20 تا 22 میلیون بشکه نفت دارند و حال اینکه که تنها یک سوم این نفت را خودشان میتوانند تولید کنند.

کوثری گفت: آمریکایی ها به دنبال این هستند که منطقه را به صورتی نگهداری کنند که به نفع خودشان باشد چون کشورهای ایران، عراق عربستان و کویت که دو سوم انرژی فسیلی دنیا را در اختیار دارند و آنها هم به این سوخت نیاز دارند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز باید بیندشیم که مذاکره برای چی به وجود آمد؟ قبل از اینکه دولت فعلی روی کار بیاد 10 ماه قبل آمریکاییها از طریق عمان پیغام دادند که بیایم مذاکره کنیم وهمان زمان که دولت یازدهم بر سر کار آمد حضرت آقا فرمودند مذاکره عبیبی ندارد دولت درخواست دارد بروید ولی به نتیجه نمیرسید و آنها بدعهد هستند و سابقه خوبی ندارند.

کوثری گفت: ما دنبال غنیسازی اورانیوم نبودیم اما زمانی که در سال 1388 برای راکتور سازمان انرژی اتمی که 800 هزار نفر دارو را در کشور تولید میکند سوخت درخواست کردیم آنها به ما ندادند و جوانانی مانند شهید احمدی روشن، علی محمدی و صالحی گفتن که ما میتوانیم سوخت 20 درصد را بسازیم و غرب تصور کرد که ما بلف میزنیم اما زمانی که به دستیابی ما پی بردند پیشنهاد مذاکره دادند.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.