مسئول واحد فضای سبز شهرداری تربت‌جام گفت:امسال 99درصد بوته گل مصرفی فضای سبز شهری و جاروی مورد نیاز شهر تولید شده است.

تنها یک درصد از گل مصرفی فضای سبز تربت جام خریداری می‌شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مصطفی رضایی افزود: برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در شهرداری تربت جام، امسال برای دومین سال پیاپی در زمینی به مساحت 2 هکتار، کشت جارو داشتیم که به واسطه این کاشت بیش از 100 هزار بوته جارو برداشت می‌شود که قیمت هر بوته جارو 3 هزار تومان است و با این کار 300 میلیون تومان کمک خواهد شد.

وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته شهرداری تربت جام برای تامین جاروهای مورد نیاز بخش خدمات شهر و پاکبانان، سالانه بیش از 30 میلیون تومان جارو از شهرهایی مانند قوچان و درگز و نیشابور خریداری می‌کرد.

مسئول واحد فضای سبز شهرداری تربت‌جام با اشاره به این‌که این زمین در کنار باغ شهرداری و مجاورت شرقی شهر واقع شده، ادامه داد: برای تامین آب مورد نیاز، از هدایت آب‌های بارندگی، سطحی و سرریز آب‌های دیگر استفاده شده که به این قسمت از حاشیه شهر هدایت کردیم و هزینه ای بابت تامین آب پرداخت نشده است.

رضایی گفت: این زمین متعلق به شهرداری است که سال‌ها بلااستفاده بود و بذر جاروها را از ته انبارهای جارو که در گذشته داشتیم، تامین کردیم واین تعداد جارو برای مصرف چند سال شهرداری تربت جام کفایت خواهد کرد که فقط حدود 10‌میلیون تومان برای ما هزینه کارگر داشته است.

وی با تاکید بر برنامه‌های خودکفایی در مصرف بوته‌های گل و نهال در شهرستان گفت: در سال‌های اخیر، همه سعی و تلاش مجموعه فضای سبز شهرداری تربت جام در مسیر خودکفایی و تامین نیازهای داخلی شهر بوده تا با تولید گل و نهال، نیازی به خرید از شهرهای دیگر نداشته باشیم.

مسئول فضای سبز شهرداری تربت جام تصریح کرد: امسال در بهار حدود یک میلیون و 500 هزار بوته، در تابستان 2 میلیون بوته و در پاییز 2 میلیون بوته در فضاهای سبز شهری مانند میادین، بوستان ها، بلوار‌های خطی، بلوارهای شهری و ورودی‌های تربت جام کاشتیم وامسال کمترین میزان واردات گل را داشتیم و این گل‌ها در فضاهای داخلی خودمان تولید شده است.

انتهای پیام/ف.غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.