معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی از اعزام حدود 200 نفر از خدام بارگاه منور رضوی برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سیدخلیل منبتی پس از بازدید از موکب های سه گانه آستان قدس رضوی که برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی در حال تجهیز و آماده سازی هستند، گفت: خدمت رسانی در این موکب ها توسط خدام و خدمه آستان قدس رضوی انجام خواهد شد و در این خصوص حضور بیش از 200 نفر از خدام بارگاه ملکوتی علی بن موسی الرضا(ع) پیش بینی شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: به دلیل فعالیت سنگین و شرایط موجود در مناطق استقرار موکب ها، گزینش افراد برخلاف سال گذشته تنها به صورت قرعه نخواهد بود و شرایط سنی و جسمانی افراد نیز در نظر گرفته خواهد شد.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی، با اشاره به حضور نیروهای ستادی آستان قدس رضوی در موکب های منتسب به حرم رضوی، تاکید کرد: مدیریت فعالیت این موکب ها بر عهده نیروهای ستادی خواهد بود و با تجربه ای که از حضور خدام در پیاده روی اربعین سال گذشته به دست آمد، به این نتیجه رسیدم تا امسال تمام توان و نیروی خود را برای خدمت رسانی هرچه بهتر به زائران به کار گیریم و از همراهی زائران پیاده که به صورت نمادین در سال گذشته انجام شد چشم پوشی می شود.

سیدخلیل منبتی با اشاره به اعزام خدام در ابتدای ماه صفر تاکید کرد: در حال حاضر زیرساخت ها و تجهیزات مورد نیاز موکب های سه گانه آماده شده و همچون سال گذشته اقلام فرهنگی و موادغذایی همزمان با اعزام خدام به مناطق ارسال خواهد شد.

خدمت رسانی خدام آستان قدس رضوی در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی در سال گذشته بازتاب فراوانی داشت و امسال با استفاده از تجربه اندوخته با برپایی سه موکب؛ یکی در مرز مهران با ظرفیت پذیرایی روزانه 150 هزار نفر، یکی درمسیر نجف تا کربلا واقع در عمود 285 با ظرفیت پذیرایی روزانه 75 هزار نفر و اسکان کامل 3 هزار نفر و دیگری در کربلای معلی با ظرفیت پذیرای روزانه 50 هزار نفر؛ با توان بالاتری آماده خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی خواهد بود.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.