سرپرست معاونت اجتماعی استان گفت: فعاليت های آموزشی ومشاوره ای به عنوان يكی از اقدامات اساسی در خصوص پيشگيری وكاهش آسيب های اجتماعی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ غلامرضا اميدی در جمع كاركنان معاونت اجتماعی استان گفت:ارائه برنامه های آموزشی جهت آگاه ساختن جوامع هدف امری راهبردی برای پيشگيری از آسيب های اجتماعی است.  
اين مقام مسئول افزود: فعاليت های آموزشی و مشاوره ای در بين جوامع هدف مثل مساجد، مدارس، دانشگاه ها و ديگر سازمان های دولتی و مردمی با هدف آشنايی با انواع آسيب ها و معضلات اجتماعی و روش های مقابله با اين گونه آسيب ها را يکی از بهترين ابزارهای مقابله با جنگ نرم دشمن دانست.
اميدی با اشاره به اهميت فعاليت های آموزشی و مشاوره ای در سطح جامعه به عنوان يکی از اقدامات پايه ايی با هدف ارتقای امنيت عمومی و کاهش آسيب های اجتماعی در جوامع  کنونی بر نقش سازنده همه ی نهادها و سازمان ها با همکاری و هماهنگی يکديگر در اين زمينه تاکيد کرد.  
سرپرست معاونت اجتماعی استان زنجان تصريح كرد: اگر برخورد با جرايم را برپايه پيشگيری و پيش بينی بدانيم، قطعا امکان بروز جرم بسيار کاهش خواهد يافت که يکي از راه های تحقق اين مهم، استفاده كاربردی از وقايع وحوادث رخ داده جهت آموزش وآگاهسازی سايرين است.
وی در ادامه، تعامل با سازمان‌ها و نهادها را به عنوان اهرمی قدرتمند در رويكرد جامعه محوری دانست و افزود: اگر همه سازمان‌ها و نهادها نقش خود را در تامين امنيت به خوبي ايفا كنند، بسياری از جرايم و آسيب‌ها در جامعه كاهش خواهد يافت.  
اميدی افزايش اعتماد عمومی به ناجا و جلب حداكثری مشاركت مردم در تأمين امنيت را محور مأموريت های پليس عنوان و تصریح کرد: با تكيه بر مشاركت مردم می توان گام های مؤثر و مستحكمی در تأمين امنيت پايدار برداشته و جامعه ای امن، آرام، بانشاط و با حداقل جرايم و آسيب ايجاد كرد. 


انتهای پیام/ن
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.