7درصد تسهیلات صادراتی به واحدهای تولیدی اعطا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی ایران در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی در بجنورد گفت: برای رقابت پذیر کردن بنگاه های کوچک که یکی از اهداف این سازمان است، امسال 100 هزار نفر در بنگاه های کوچک و متوسط، ضمن فراگیری آموزش های لازم، تسهیلات صادراتی با نرخ هفت درصد دریافت می کنند.

علی یزدانی افزود: همچنین 90 درصد از مجموع بدهی 400 میلیارد تومانی بنگاه هایی که به عللی موفق به انجام تعهدات خود نشدند، بخشیده شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی ایران امسال برای حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط، در بیش از 500ناحیه و شرکت صنعتی خود، قیمت ها را افزایش نداد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی ایران همچنین خاطر نشان کرد : برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی نیز هفت هزار و 191 بنگاه تولیدی ثبت شده در سامانه بهینه یاب، با بانک ها قرارداد بستند و شش هزار و 961 واحد آن تسهیلات دریافت کردند. یزدانی گفت: پس از اجرای برجام در مجموعه وزارت صنعت معدن و تجارت، بیش از 80 تفاهم نامه خارجی و داخلی به امضا رسید که 60مورد آن منجر به عقد قرارداد و حدود نیمی از آن ها نیز اجرایی شد.

وی از رکود شش هزار و 800 بنگاه در شهرک های صنعتی کشور هم خبر داد و افزود: قرار است پروانه تولید نیمی از این واحدها هم که امکان احیا و برگشت به خط تولید را ندارند، باطل و از آمار تولید خارج شوند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی ایران، میانگین تعطیلی واحدهای بزرگ تولیدی کشور را 12 درصد و بنگاه های کوچک و متوسط را 19درصد اعلام کرد و گفت: از مجموع 88 هزار پروانه تولیدی کشور 84 هزار و 500 واحد، بنگاه کوچک و متوسط است .

در این مراسم با قدردانی از خدمات محمد علی یوسفی، سیاوش وحدت به عنوان مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی معرفی شد.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.