اردبیل؛

کشاورزان در برداشت محصول و کشت زراعت های پاییزه در اردبیل اقدام کنند

معاون بهبود تولیدات گیاهی و دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل به کشاورزان توصیه کردند نسبت به تسریع در برداشت محصول و کشت زراعت های پاییزه و نیز تهیه سوخت ذخیره ای واحدهای دامداری خود اقدام کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ میر جمال الدین پور پیغمبر به دامداران استان توصیه کرد از هم اکنون به فکر تهیه سوخت ذخیره ای واحدهای دامداری خود باشند و واحد خود را به برق اضطراری مجهز کنند و از داشتن ذخیره دان در واحدهای مرغداری خود اطمینان یابند و تمهیدات لازم را در خصوص جلوگیری از یخ زدگی لوله و منبع آب واحد ها انجام دهند.

وی گفت: نظر به اینکه اکثر درختان اعم از مثمره و غیر مثمره هنوز کاملاً خزان نشده اند و درصورت بارش برف سنگین شکستن شاخه و تنه درختان دور از انتظار نیست، باغداران و شهروندان باید روزانه دو بار نسبت به تکان دادن شاخ و برگ درختان و درختچه های باغات فضای سبر و پارک ها اقدام کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به اقدامات پیشگیرانه در واحد های گلخانه ای فعال در استان افزود: با توجه به اینکه حجم و وزن سنگین برف باعث فشار بر روی تأسیسات می شود، کشاورزان نسبت به روشن نمودن سیستم های گرمایشی بویژه در گلخانه های غیر فعال اقدام نمایند.

پور پیغمبر به اقدامات پیشگیرانه در خصوص زراعت های مختلف استان به کشاورزان توصیه کرد: کشاورزان در کشت زراعت کلزای پاییزه تسریع نمایند و زمان کشت این محصول را به تأخیر نیاندازند.

وی گفت: در خصوص وضعیت انبارداری سیب زمینی نیز به کشاورزان توصیه می کنیم بر اساس دستور العمل فنی کارشناسان دمای انبارها را در حد متعادل نگه داشته و مراقبت و دقت کافی را بنمایند تا به یکباره با کاهش دما در انبارهای سیب زمینی مواجه نشوند .

پورپیغمبر همچنین از کشاورزان مناطق شمالی استان خواست در برداشت پنبه و ذرت و بادام زمینی و چغندر قند و آفتابگردان سرعت عمل به خرج دهند و در کشت محصولات پاییزه همچون گندم و جو و کلزا تسریع کنند و سعی نمایند در کمترین زمان ممکن محصول برداشت شده چغندر قند و یونجه و پنبه را به انبارها انتقال دهند.

وی به کشاورزان شهرستان کوثر توصیه کرد به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی طی روزهای آینده محصولات سبزی و صیفی خود را از مزرعه جمع آوری کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.