مدیر جهاد کشاورزی زاهدان گفت: کشت پاییزه در سه هزار و 500 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان در حال اجراست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،عباس اشکانی با بیان اینکه کشت پاییزه محصولات زراعی زاهدان از 20 مهر آغاز شده است و تا 15 آذر ادامه دارد اظهار داشت: گندم، جو و سبزیجات برگی عمده محصولات در حال کشت در مزارع این شهرستان است.

وی افزود: هزار و 300 هکتار از مزارع کشاورزی زاهدان زیر کشت گندم و هزار و 400 هکتار زیر کشت جو می رود و بقیه نیز به کشت سایر محصولات پاییزی اختصاص می یابد.

مدیر جهاد کشاورزی زاهدان بیان کرد: سال زراعی 95-96 سطح زیر کشت محصولات این شهرستان در مقایسه با سه هزار و 700 هکتار سال گذشته با هدف استفاده بهینه از آب و افزایش بهره وری کاهش یافته است.

وی با اشاره به ظرفیت های بخش کشاورزی زاهدان گفت: سالانه از سطح 6 هزار و 500 هکتار از زمین های زراعی این شهرستان، 310 هزار تن انواع محصولات کشاورزی و از سطح پنج هزار و 500 هکتار باغ نیز سه هزار و 500 تن انواع میوه تولید و روانه بازار مصرف می شود.

وی با اشاره به اینکه زاهدان قطب دامپروری سیستان و بلوچستان است گفت: 500 هزار راس دام سبک، 12 هزار راس گاو شیری، 16 هزار نفر شتر و 260 کندوی زنبور عسل از جمله بخشی از ظرفیت های دامپروری این شهرستان به حساب می آید.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار