200 میلیارد تومان به مرکز شتاب‌دهنده پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه در صورت تصویب این مرکز در کارگروه مربوطه در وزارت ارتباطات اختصاص داده می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ معاون نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:200 میلیارد تومان به مرکز شتاب‌دهنده پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه در صورت تصویب این مرکز در کارگروه مربوطه در وزارت ارتباطات اختصاص داده می شود

دکتر امیرحسین دوایی گفت: هدف این مراکز ارزش دادن به کار شرکت‌ها و با ارزش کردن سهام آن‌ها است.

وی افزود: این مراکز محل جذب سرمایه و مهارت‌های جدید هستند و سرمایه گذاران خطرپذیر محسوب می‌شوند.

دوایی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری این مراکز لزوما به معنی سرمایه‌گذاری نقدی نیست و این مراکز به دلیل فهم و درک بالایی که از سرمایه‌گذاری دارند می‌توانند اعتماد سرمایه گذاران دیگر را جذب کرده و نهایتا کارها را پیش ببرند.

وی افزود: همچنین این مراکز می‌توانند سرمایه گذاری در قالب مشاوره و یا دراختیار قرار دادن فضا و مکان به صاحبان ایده را داشته باشند.

دوایی خاطرنشان کرد: ما به عنوان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌توانیم به دو صورت از این مرکز کمک کنیم.

این مسئول افزود: در گام اول با تصویب این مراکز از جمله مرکز شتاب‌دهنده کرمانشاه در کارگروهی در وزارت ارتباطان و فناوری اطلاعات مبلغ 200 میلیون تومان را به عنوان سرمایه‌گذاری اولیه به این مرکز می‌دهیم.

دوایی تصریح کرد: کمک دوم ما به شرکت‌های تحت پوشش مرکز شتاب‌دهنده خواهد بود، به صورتی که متناسب با میزان سرمایه گذاری مرکز در این شرکت‌ها ما هم تا سقف 30 میلیون تومان به این شرکت‌ها تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد چهار درصد از صندوق کارآفرینان داده می‌شود.

معاون نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه به سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 اشاره کرد و افزود: مرحله‌ای از این سرشماری به صورت اینترنتی انجام شد و ما در این زمینه حتی از کشوری مانند ژاپن در بحث مشارکت مردم پیشی گرفتیم.

دوایی به مشارکت 46 درصدی مردم در مرحله "اینترنتی" طرح سرشماری اشاره کرد و افزود: عمده مشارکت ما در این طرح در استان‌های محروم و شهرهای کوچک بود که قطعا این امر تنها با وجود زیرساخت‌های مطلوب در این مناطق محقق شده است.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، میلیارد ، مرکز ، شتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.