استاندار کرمانشاه حوزه ICT را حوزه‌ای موثر در ایجاد اشتغال عنوان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ استاندار کرمانشاه حوزه ICT را حوزه‌ای موثر در ایجاد اشتغال عنوان کرد و گفت: تقویت این حوزه می‌تواند مرتفع کننده بخشی از مشکل بیکاری استان باشد.

اسدالله رازانی با بیان اینکه استان در راه‌اندازی این مرکز جزو استان‌های برتر کشور است، ابراز امیدواری کرد: راه اندازی اینگونه مراکز بتواند نقش موثری در کاهش آمار بیکاری استان داشته باشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در استان کرمانشاه از یک طرف استعدادهای فراوان داریم و از طرف دیگر شاهد بیکاری گسترده جوان‌ها هستیم و امیدواریم با راه اندازی اینگونه مراکز بتوانیم بخشی از بیکاری استان را مرتفع کنیم.

رازانی افزود: قطعا استارت آپ علاوه بر حوزه ICT می‌تواند در حوزه‌های دیگری مانند کشاورزی هم کاربرد داشته باشد و می‌توان مراکزی را برای حمایت از ایده‌های بخش کشاورزی استان به وجود آورد و این اقدامات را در دیگر حوزه‌های فعالیت استان نیز انجام داد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه بسیاری از جوان‌ها ایده خام دارند، گفت: مشکل این است که جوان‌ها نمی‌دانند چطور می‌توانند ایده خود را به کار و برنامه تبدیل کنند و در این بین به دلیل نداشتن تجربه و سرمایه اغلب با مشکل مواجه شده و همین امر اعتماد به نفس آنها را در انجام کارهای بعدی کاهش می‌دهد.

وی تصریح کرد: قطعا راه‌اندازی مراکزی مانند مرکز شتاب دهنده می‌تواند به تبدیل ایده به ثروت کمک کرده و مسیر هموارتری برای صاحبان ایده در تبدیل ایده به کار و ثروت فراهم کند.

رازانی در ادامه به ساختمان نیمه‌کاره پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه اشاره کرد و افزود: این ساختمان مدت‌هاست که نیمه کاره مانده و به جهت اهمیت تکمیل این ساختمان برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان، گرفتن اعتبار برای تکمیل آن یکی از خواسته‌های اصلی ما در سفر هیات دولت بود.

وی افزود: نهایتا بعد از سفر هیات دولت، 12 میلیارد تومان برای تکمیل این ساختمان از محل اعتبارات سفر لحاظ شد که تخصیص آن 100 درصدی خواهد بود.

رازانی تصریح کرد: همچنین در سفر هیاتی از ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به استان توانستیم پنج میلیارد تومان تسهیلات بدون بهره و کارمزد برای تکمیل این ساختمان بگیریم.

استاندار کرمانشاه ابراز امیدواری کرد، با این 17 میلیارد تومان تکمیل ساختمان پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه انجام شود و فضا برای استقرار هر چه بیشتر شرکت‌های دانش بنیان استان مهیا شود.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، حوزه ، موثر ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.