بیش از ۷ هزار هکتار بافت ناکارآمد شهری و سکونتگاه غیررسمی در استان اصفهان وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان گفت: حاشیه نشینی، بافت جمعیت مهاجر و غیربومی به همراه تنگناهای اقتصادی و بی بهره بودن از طرح های عمران شهری سبب شده تا برخی از نقاط شهر اصفهان از جمله منطقه زینبیه به عنوان محله فقیرنشین و حاشیه ای شهر اصفهان شهرت یابد.

حجت الله غلامی افزود: نزدیک به هفت هزار هکتار بافت ناکارآمد شهری در این استان وجود دارد که بیشتر آن ها در شهر اصفهان و بقیه در شهرهای خمینی‌شهر، کاشان، نایین و نجف‌آباد و دیگر شهرها استقرار یافته اند.

وی با اشاره به اینکه پس از ابلاغ سند ملی بازآفرینی، سند استانی آن در ستاد بازآفرینی ملی مطرح و نحوه چگونگی اقدام درباره این بافت ها ابلاغ شد، ادامه داد: پس از تنظیم سند ستاد بازآفرینی استانی، ستادهای شهری فعال و تاکنون این ستادها در شهرستان های نایین، خمینی شهر و کاشان تشکیل و شروع به کار کرده و پروژه‌های بازآفرینی در این شهرها شروع شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان تأکید کرد: در حال حاضر چند پروژه با همکاری شهرداری در رابطه با شهر اصفهان آغاز شده که پروژه همت‌آباد از جمله آن ها است و نیز بافت ناکارآمد شهری با مساحت حدود ۲.۱هکتار در فاز یک شروع شده که حدود شانزده هکتار است.

غلامی با بیان اینکه در منطقه زینبیه اصفهان سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده بسیار زیادی وجود دارد که در این زمینه طرحی در حال پیاده‌ سازی است، ادامه می دهد: در طرح جایگزینی، زمینی در محل زینبیه پیش‌بینی شده تا هنگامی که فرایند ساخت بافت‌های فرسوده شروع شد ساکنان این بافت در زمینی که پیش‌بینی شده اقدام به ساخت و ساز مناسب برای سکونت کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: با اجرای طرح پروژه زینبیه بخش عمده‌ای از سکونتگاه های غیررسمی شهر اصفهان بهبود یابد و این حرکت نوعی سرمایه درگردش و سرمایه ‌گذاری در یک بافت فرسوده باشد.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.