شیراز؛

رتبه عالی فارس در سرشماری اینترنتی

بر اساس اعلام مركز آمار ایران، استان فارس رتبه عالی را در سرشماری اینترنتی کسب کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه استان فارس اعلام کرد: طبق آخرین و تازه ترین گزارش استخراج شده از سامانه سرشماری اینترنتی نفوس و مسكن، با پایان مهلت 28 روزه مرحله اینترنتی سرشماری، استان فارس با تحقق 135 و 2 دهم درصدی هدف از قبل پیش بینی شده، رتبه عالی را در بین استان های کشور کسب کرد.
بر اساس این گزارش، 843 هزار و 147 خانوار با جمعیتی معادل 2 میلیون و 91 هزار و 993 نفر و سهم 57 و 8 دهم درصدی از جمعیت استان در این طرح مشارکت کردند.
این گزارش حاکی است، شهرستان های ارسنجان، رستم، خنج، بوانات، قیروكارزین، فسا،زرین دشت، مهر، داراب و خرامه به ترتیب رتبه های اول تا دهم سرشماری اینترنتی نفوس و مسكن استان فارس را كسب كردند.
بر این اساس، ارسنجان با میزان 93 و 15 دهم درصد و شیراز با 46 و 11 دهم درصد بیشترین و کمترین مشارکت را در سرشماری اینترنتی فارس داشته اند.
بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه استان فارس، 1 هزار و 498 مامور از روز چهارشنبه 28 مهرماه مراجعه حضوری به منازل مردم را آغاز کرده اند و کار خود را بدون تعطیلی تا 28 آبان ماه ادامه می دهند.
بر اساس این گزارش، از اول آبان ماه به مدت یک هفته، امکان اصلاح اطلاعات خانوارها و بازیابی کدآماری آنان در سامانه سرشماری اینترنتی برای یکبار فراهم شده است.
بر این اساس، ماموران از ساعت 8 صبح تا 8 شب به همه سکونتگاه های استان مراجعه می کنند.
این گزارش حاکی است، ماموران هنگام مراجعه کاور مخصوص خاكستری رنگ، کارت شناسایی و تبلت در اختیار دارند.
بر این اساس، این انتظار از خانوارها وجود دارد تا کدآماری 12 رقمی خود را پس از ثبت نام در سامانه، دریافت و برای ارائه به ماموران هنگام مراجعه در دسترس قرار دهند .
این روابط عمومی اعلام کرد: خانوارهایی که هنگام مراجعه مامور، در منزل حضور ندارند، با استفاده از کد خانوار غایب که مامور به در منازل الصاق می کنند، می توانند به سامانه سرشماری 95 وارد شوند و به طور اینترنتی ثبت نام کنند.  
بنابر اعلام مسئولان مرکز آمار ایران، اطلاعات اولیه سرشماری 3 ماه پس از اتمام سرشماری اعلام می شود.
بر اساس نتایج سرشماری سال 90 جمعیت استان فارس 4 میلیون و 596 هزار و 658 نفر بوده است كه این رقم معادل 1 میلیون و 351 هزار و 61 خانوار در سطح استان فارس بوده است.
انتهای پیام/ن
برچسب ها: رتبه ، عالی ، فارس ، سرشماری ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار