یاسوج؛

تشکیل کارگروه ارتقای اقتصادی در استان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کارگروه ارتقای اقتصادی، اجتماعی، مشارکت های مردمی و تسهیلات کارآفرینی به زودی در این استان فعال می شود.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ صابر مظاهری  در نشست کارگروه اشتغال کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: تشکیل این کارگروه یک طرح ملی بوده و بر اساس انعقاد تفاهم نامه بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با وزارت راه و شهرسازی است.

وی گفت: مهمترین هدف تشکیل و فعال شدن این کارگروه کاهش و جلوگیری از گسترش آسیب های اجتماعی ناشی از بیکاری در محله های آسیب پذیر از قبیل حاشیه شهرها، بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: یکی از کارکردهای مهم این کارگروه افزایش اعطای تسهیلات در راستای ایجاد فرصت های شغلی و ارائه آموزش های مهارتی و کارآفرینی به افراد ساکن در مناطق آسیب پذیر حاشیه شهرها، بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی خواهد بود.

مظاهری عنوان کرد: ریاست و دبیری این کارگروه در کهگیلویه و بویراحمد به ترتیب بر عهده معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان است.

وی ابراز داشت: اعضای این کارگروه شامل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی، فنی و حرفه ای، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی، شهرداری ها، شوراهای اسلامی شهر، امور اقتصادی و دارایی و صنعت، معدن و تجارت است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مطالعات لازم برای اجرای طرح ملی تکاپو (توسعه کار و اشتغال پایدار) در این استان توسط جهاد دانشگاهی استان و با همکاری کارشناسان نهادهای مختلف دولتی انجام و به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز ارائه شده است.

مظاهری ادامه داد: بر اساس این طرح قابلیت ها و مزیت های اقتصادی، کارآفرینی، اشتغالزایی و سرمایه گذاری مناطق روستایی و شهری کهگیلویه و بویراحمد مشخص و پس از رفع خلاءهای آموزشی، مهارتی، تکنولوژی، امکاناتی و بازار فروش یک الگوی اشتغال متناسب با ظرفیت های موجود در هر منطقه تدوین و ارائه می شود.

وی افزود: جامعه هدف اصلی این طرح شامل زنان سرپرست خانوار، جوانان تحصیلکرده جویای کار و معلولان است.

مظاهری بیان کرد: این طرح در کهگیلویه و بویراحمد در سه بخش کشاورزِی، گردشگری و صنعت اجرا خواهد شد و پیش بینی می شود که تا پایان سال جاری حدود 6 هزار فرصت شغلی با اجرای آن در استان ایجاد شود.

وی عنوان کرد: انتظار می رود که دستگاه های اجرایی مرتبط از قبیل صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی و دیگر نهادهای اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد برای اجرای این طرح همکاری لازم را انجام دهند.

مظاهری ابراز داشت: ویژگی های مهم این طرح شامل ایجاد فرصت های شغلی پایدار، جدید، فراگیر و دارای کاربردهای تازه است.

وی گفت: تنها اطلاعات یکهزار و 500 فرصت شغلی ایجاد شده از ابتدای سال جاری تاکنون توسط دستگاه های مختلف اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در سامانه ملی رصد وارد شده که انتظار می رود تلاش بیشتری در این زمینه شود.

مظاهری افزود: برخی دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد از قبیل صنعت، معدن و تجارت، کمیته امداد امام خمینی (ره)، فنی و حرفه ای، دامپزشکی، بهزیستی و صندوق کارآفرینی امید اطلاعات مربوط به فعالیت ها و اقدام های خود در زمینه اشتغالزایی را به موقع در سامانه ملی رصد وارد کرده اند.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.