رئیس‌اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه از برگزاری تورهای گردشگری تخصصی زعفران در تربت حیدریه و زاوه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی محمدی گفت:‌ با توجه به اینکه  شاخص‌ترین محصول کشاورزی منطقه تربت‌حیدریه زعفران است، سبب شد که در راستای معرفی بهتر زعفران شهرستان و استان، از گردشگران و محققین داخلی و خارجی جهت بازدید از مزارع زعفران شهرستان دعوت بعمل آید.

وی افزود: با توجه به صنعت رو به رشد توریسم روستایی و اگروتوریسم (گردشگری کشاورزی)، این فرصت را مغتنم شمرده شد تا در قالب برگزاری تورهای گردشگری،‌ به عرضه مستقیم محصولات روستائیان پرداخته شود.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه ادامه داد: مهمترین برنامه‌های این تور گردشگری، بازدید از مزارع زعفران سطح روستاهای شهرستان، شرکت در کارگاه‌های آموزشی و علمی با همکاری پژوهشکده زعفران شهرستان، بازدید از بازار بزرگ زعفران ، بازدید از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری سطح شهرستان،‌ تهیه سوغات است.

شهرستان تربت حیدریه و زاوه بالغ بر 19 هزار هکتار زمین زیر کشت زعفران دارد که برای بیش از 16 هزار خانوار اشتغال زایی کرده است.

انتهای پیام//ی.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.