شهرداری اصفهان باید اقدامات لازم را جهت تخصیص بودجه برای نصب دستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در سطح شهر انجام دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عدنان زادهوش  نایب رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهارکرد: ماده سوم برنامه ششم توسعه که در راستای تحقق اهداف سند چشم‌انداز 20 ساله تدوین شده اولویت‌ها و مسائل محوری مشخص شده است.

وی افزود: در این ماده موضوع آب در اولویت اول و موضوع حاشیه‌نشینی در اولویت دوم قرار گرفته است و این نشان از اهمیت بحث حاشیه‌نشینی دارد چراکه کلانشهرها بیشتر از دیگر شهرها درگیر حاشیه‌نشینی هستند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: حل مشکل حاشیه‌نشینی ریشه در توجه به روستاها دارد که پیشنهاد دارم کمیته‌ای متشکل از شورای شهر، شورای شهرستان، شهردار، فرماندار، کمیته امداد، بنیاد مسکن و سایر مسؤولان ذیربط تشکیل شود و برای این اولویت مهم چاره‌اندیشی شود.

وی به ضرورت توجه به بحث آلودگی هوا اشاره کرد و ادامه داد: متأسفانه براساس آمار اعلام شده توسط داده‌نگار اصفهان که توسط معاونت برنامه‌ریزی و پژوهش و فناوری اطلاعات اداره آمار و تحلیل اطلاعات داده شده، در صفحه 17 آن اعلام شده که از سال 88 تا 93 تعداد روزهای پاک از 43 روز در سال 88 به صفر روز در سال 93 کاهش یافته است.

زادهوش خطاب به شهردار اصفهان عنوان داشت: چه اقدامی در مورد ردیف بودجه نصب دستگاه‌های سنجش آلودگی در سطح شهر انجام داده‌اید؟ درصد آلاینده‌ها هر کدام به چه میزان است؟

وی در پایان با اشاره به نفوذ موش‌ها در سطح شهر اصفهان خاطرنشان کرد: تعداد موش‌ها در سطح شهر بسیار زیاد شده و اگر چه شهرداری تلاش می‌کند اما باید فکری اساسی برای نابود کردن منافذ موش‌ها انجام شود.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.