200 تن کنجد از مزارع بهشهر برداشت شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، خلیل حقیقی، مدیر جهاد کشاورزی بهشهر گفت: با بیان اینکه عملیات برداشت کنجد در سطح 200 هکتار از مزارع شهرستان بهشهر انجام شد، گفت: کاشت این دانه روغنی در طول سال‌های اخیر در این شهرستان از روند رو به رشدی برخوردار است و عمدتا به عنوان کشت دوم بعد از گندم انجام می ‌شود.

حقیقی با بیان اینکه کشت غالب این محصول در دهستان میانکاله انجام می ‌شود، افزود: کشاورزان از اواسط خرداد تا اواخر تیر اقدام به کشت این محصول می‌ کنند و عملیات برداشت آن نیز از هفته اول مهر‌ آغاز شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر گفت: "تک شاخه ناز" از ارقام مورد کشت کنجد در این شهرستان است که در طول سال‌های اخیر و در مواجهه با نوسانات اقلیمی پایداری تولید خود را حفظ کرده است.

وی با بیان اینکه کنجد در این شهرستان به صورت آبی کشت می‌‌شود و بالغ بر 80 درصد آن مکانیزه کشت می ‌شود، افزود: از سطوح کشت شده حدود 200 تن دانه کنجد برداشت شد و 18 میلیارد ریال عاید تولید‌کنندگان این منطقه شد.

حقیقی با بیان اینکه سیستم آبیاری در مزارع به روش بارانی است و در مقایسه با سایر زراعت‌های رقیب تابستانه از نظر میزان آب مصرفی و ارزش اقتصادی از جایگاه قابل رقابتی برخوردار است، گفت: زراعت کنجد در این شهرستان به لحاظ سطح کاشت، شیوه کاشت و مدیریت مزرعه و میزان تولید از جایگاه ممتازی برخوردار است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.