92 درصد مبلغ خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی به کشاورزان پرداخت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: بقیه مبلغ خرید تضمینی گندم نیز به زودی انجام و پرونده خرید تضمینی امسال بسته می شود.

ایرج حسن پور کل بهای گندم خریداری شده امسال را 7 هزار و 759 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود : تاکنون 7 هزار و 160 میلیارد ریال از طلب کشاورزان در خراسان بابت این خرید پرداخت شده است.

وی گفت : 607 هزار و 780 تن گندم در این استان خریداری شده که این میزان محصول خریداری شده معادل 5و 3دهم درصد از کل گندم تحویلی در کشور است.

حسن پور افزود: 62 مرکز در خراسان رضوی عهده دار خرید تضمینی گندم بودند که علاوه بر مراکز دولتی، 11 کارخانه آردسازی استان، 8 مرکز بخش خصوصی و 35 مرکز تعاون روستایی نیز به عنوان مباشر در این امر حضور فعال داشتند.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: میزان خرید تضمینی گندم در استان خراسان شمالی نیز 255 هزار و 626 تن و در خراسان جنوبی 14 هزار و 291 تن بوده است.

حسن پورافزود: مجموع محصول خریداری شده در سه استان خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی امسال 887 هزار و 696 تن معادل 7و 7 دهم درصد کل محصول خرید شده در کشور است.

سطح زیر کشت گندم در خراسان رضوی امسال 175 هزار تن آبی و 125 هزار تن دیم بود. همچنین میزان گندم خریداری شده از کشاورزان خراسان رضوی پارسال 481 هزار تن بود.

از شهرهای تربت جام ، مشهد ، فریمان و سرخس به ترتیب بیشترین میزان گندم خریداری شده است.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.