قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: باید فرهنگ ناب اسلامی و معارف غنی اهل بیت(علیهم السلام) را با تکیه بر مبانی استدلالی و عقلی به نسل جوان و جهانیان معرفی کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ سید مرتضی بختیاری در دیدار با مدیران و کارکنان معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی، ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سید الساجدین حضرت زین العابدین(ع) گفت: امام سجاد(ع) و حضرت زینب کبری(س) پرچم داران انقلاب کربلا هستند و ندای حقانیت و مظلومیت اهل بیت(ع) را در سراسر گیتی طنین انداز کردند.

وی اظهار کرد: رساله الحقوق و صحیفه سجادیه، 2 اثر ارزشمند و فاخر امام سجاد(ع) است که حضرت در آن ها، مبانی و بنیان های اعتقادی و فرهنگ ناب اهل بیت(ع) را برای تمام اعصار به یادگار گذاشته اند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با تقدیر از خدمات متنوعی که در حرم مطهر رضوی به زائران ارائه می شود، اظهار کرد: وظیفه ای سنگین و رسالتی مهم بر دوش کارکنان بخش های تبلیغی و فرهنگی آستان قدس رضوی است و باید با نگاهی فراملی و فرامنطقه ای به ترویج و اشاعه سبک زندگی اسلامی و رضوی بپردازیم.

وی با اشاره به دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ، اظهار کرد: معظم له در بند 4 منشور 7 گانه انتصاب تولیت آستان قدس رضوی بر لزوم تاثیرگذاری این نهاد معنوی در فضای عمومی کشور و جهان اسلام با کمک خبرگان فرهنگی و بهره برداری حداکثری از این ظرفیت کم‌نظیر در ترویج معارف قرآنی و مکتب اهل‌بیت (علیهم‌السلام) تاکید فرموده اند.

وی تبیین معارف اسلامی، فرهنگ رضوی و مبانی انقلاب اسلامی برای نسل جوان را از مهمترین رویکردهای فرهنگی آستان قدس رضوی برشمرد و اظهار کرد: امروز باید با استفاده از ابزارآلات و فناوری های نوین و با زبان نسل جدید با آنان سخن گفت و کار تربیت و پرورش نیروهای با اخلاص و متعهد را از مهدکودک ها و دبستان ها آغاز کرد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در ادامه با اشاره به سرمایه گذاری عظیمی که در دوران مسئولیت مرحوم آیت الله واعظ طبسی در حوزه های فرهنگی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: رسیدن به اهدافی که در اساس نامه موسسات فرهنگی تعیین شده و تحقق خواسته ها و منویات آیت الله رئیسی در دوره جدید در ادامه همان خط مشی ها و اهداف کلان است.

وی گفت: تولیت آستان قدس رضوی همواره به اولویت فعالیت های فرهنگی و تاثیرات معنوی عمیق زیارت تاکید کرده و از مجموعه کارکنان معاونت های تبلیغات و ارتباطات اسلامی و اماکن متبرکه و امور زائران نیز خواسته اند که در خدمتگزاری به زائران با کمال احترام و احساس تکلیف و تعهد انجام وظیفه کنند.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.