الان پسته آمریکا تمام بازارها راتسخیر کرده ولی ما نباید امیدمان را از دست بدهیم زیرا هنوز مزیت بزرگی بنام مزه خوب پسته ایرانی وترجیح آن برپسته آمریکا را داریم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محسن هاشمیان مدیرعامل شرکت تعاونی پسته رفسنجان با انتقاد شدید ازخطراتی که برخی صادرکننده های جز به پسته وارد کردندگفت:در هر دومقطعی که شرکت تعاونی پسته رفسنجان آغاز به کار کرد براساس اضطرار بود اما امروز برخی افراد دارند زمزمه ورشکستگی شرکت را سرمی دهند که درست نیست.

وی افزود: این شرکت متعلق به تولیدکنندگان کل ایران است ومرکز آن در رفسنجان، اما اعضایی از یزد وخراسان وانار وسیرجان وزرند و دیگر مناطق پسته خیز دارد وبعد از گذشت 35سال خوشبختانه بدهی مالی به سیستم بانکی نداشته وهنوز املاکی دارد که بتواند پشتوانه شرکت باشد که ملک 350میلیاردتومانی محل استقرار شرکت ازجمله این دارایی ها است.

هاشمیان با اشاره به زمان رونق این شرکت تعاونی وتلاش برای جادادن پسته در سبدکالاهای تنقلات دنیا تصریح کرد: امروز رقیب بزرگی برای پسته ما پیدا شده وتمام تلاش ما برای جلوگیری از به حاشیه رفتن پسته به جایی نرسید وپسته به حاشیه رفته است واگر امروز ماباغ داران وتولیدکنندگان پسته باهم متحد نشویم سال آینده خبری از پسته ایران در بازارجهانی نخواهد بود.

وی با تاکید براینکه این شرکت تعاونی با75هزار سهامدار کار خود را آغاز کرده وامروز بالای 100هزارسهام دار دارد، اظهار کرد: الان پسته آمریکا تمام بازارها راگرفته ولی ما نباید امیدمان را از دست بدهیم زیرا هنوز مزیت بزرگی بنام مزه خوب پسته ایرانی وترجیح آن برپسته آمریکا را داریم.

وی افزود:آمریکا تعرفه 317درصدی برای تعرفه ایران تعیین کرده است که این محصول وارد آمریکا نشود.

مدیرعامل شرکت تعاونی پسته رفسنجان با بیان اینکه امسال برای اولین بار پسته آمریکا در بازار بیشتر شده وبه حدود 80درصد رسیده گفت:پسته ایران که زمانی 86درصد بازار اروپا را در دست داشت امروز به 6درصد رسیده وعملا همه زحمات ما هدر رفته است.

هاشمیان تاکید کرد:با همه این اوصاف نام شرکت تعاونی ما هنوز به عنوان نام خوب مطرح است و برند ما هنوز شناخته شده است وخیلی شرکت های دنیا هنوز تمایل به ارتباط وهمکاری واستفاده ازمحصولات ما دارند.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: مزه ، پسته ، آمریکا ، ایران ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار